برنامه-پالیسی-ملی-جوانان-تحت-بررسی-قرار-گرفت

کمیسیون عالی نظارت بر تطبیق و هماهنگی پالیسی ملی جوانان، در جلسه یی تحت ریاست معاون دوم رئیس جمهور پالیسی مذکور را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش افغان نیوز: جلسه کمیسیون عالی نظارت بر تطبیق و هماهنگی پالیسی ملی جوانان میزان پیشرفت تطبیق پالیسی ملی جوانان در مرکز و ولایات و پروپوزل مشترک استراتژی ملی جوانان را بررسی کرد.

پالیسی ملی جوانان توسط وزارت اطلاعات و فرهنگ در راستای امور مربوط به جوانان تهیه و در 3 سنبله1393 به تصویب کابینه رسیده است. براساس مفاد این پالیسی کمیسیون عالی نظارت بر تطبیق و هماهنگی پالیسی ملی جوانان به ریاست معاون دوم رئیس جمهور برای تطبیق آن ایجاد شده است که دارای اعضای معین می باشد.

استاد دانش معاون رییس جمهور توجه به جوانان و ایجاد زمینه برای رشد جوانان را از اولویت های اساسی حکومت وحدت ملی عنوان کرد و تأکید نمود که در امر استخدام و تقرری ها باید همه ارگان های دولتی به جوانان توجه ویژه داشته باشد.

وی در همین زمینه به معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ هدایت داد که در این رابطه به کمیسیون مستقل اصلاحات اداری در زمینه جذب و استخدام جوانان، پیشنهاد های عملی را جهت تطبیق ارائه نماید.

براساس پالیسی ملی جوانان افغانستان، اشتغال زایی، صحت، آموزش و تعلیمات تخنیکی و مسلکی و مشارکت جوانان و نوجوانان چهار عرصه اساسی در پالیسی ملی جوانان می باشد.

در این جلسه کمال سادات معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ از کمبود تشکیل و بودجه در این اداره به جلسه گزارش داد و از عدم همکاری برخی ادارات در زمینه تطبیق پالیسی ملی جوانان اظهار نا رضایتی کرد.

همچنین حضرت الله شریفی رئیس هماهنگی برنامه های معینیت جوانان گزارش کاری سال قبل و نیز چگونگی تطبیق پالیسی جوانان را در ولایات به جلسه کمیسیون ارائه کرد.

سپس طبق اجندا پروپوزل مشترک برای استراتژی ملی جوانان توسط نور محمد مراد مسئول جوانان ملل متحد در جلسه ارائه شد.

استراتیژی ملی جوانان افغانستان به منظور تطبیق پالیسی ملی جوانان افغانستان طرح و تدوین گردیده که بر محور های چون صحت، تعلیم، اشتغال و مشارکت جوانان تنظیم شده است.

پس از ارائه نظرات اعضای جلسه پیرامون موضوعات ارائه شده، فیصله شد که معینیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ پیشنهادات شان را در زمینه بودجه و تشکیل این اداره، به صورت مدون تهیه کند تا در این زمینه تصمیم لازم اتخاذ شود و نیز از جانب ریاست جلسه به اداره مستقل ارگان های محل هدایت داده شد تا به آن عده از والیانی که تاکنون در تطبیق این پالیسی همکاری درست نداشته است تذکر رسمی داده شود.

همچنین فیصله شد که بر اساس اولویت، در تطبیق پالیسی ملی جوانان روی موضوعات جلوگیری از اعتیاد جوانان، جلوگیری از شکاف های قومی و زبانی و سمتی درمیان جوانان، و ایجاد برنامه های تشویق به مطالعه و کتابخوانی و تقدیر از جوانان مبتکر، بیشتر تلاش صورت بگیرد و نیز در این جلسه بر ایجاد کمیته های جوانان در داخل وزارت خانه ها فیصله به عمل آمد.

همچنین اعضای جلسه فیصله کرد که برای چگونگی مشارکت فعال و منسجم ارگان های ذیربط، در تطبیق استراتژی ملی جوانان یک جلسه با حضور مقام های عالی وزارت خانه ها دایر شود و سپس این استراتژی رسما افتتاح گردد.

برنامه پالیسی ملی جوانان تحت بررسی قرار گرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد