برگزاری-لوی-جرگه-کلید-حل-مشکلات-کنونی-است

حامد کرزی رئیس جمهور سابق کشور می‌گوید: مشکلات هر روز در کشور افزایش پیدا میکند و فرزندان این وطن بنام طالب و نیروهای امنیتی هم دیگر را به قتل می‌رسانند که کلید حل همۀ این مشکلات برگزاری لوی جرگه است تا همه اقشار جامعه افغانستان در ان اشتراک و یک راه حل معقول را پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور امروز (پنج شنبه 20 میزان) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت: برگزاری لوی جرکه در شرایط کنونی کلید حل تمام مشلات جاری افغانستان بوده و دولت  باید زمینه برگزاری لوی جرگه را فراهم کند.

آقای کرزی بیان داشت: ناامنی و بی ثباتی هر روز در کشور افزایش پیدا میکند و تحقق صلح نیز هر روز مشکل تر میشود که برای حل این مشکلات باید لوی جرگه برگزار شود و در این جرگه نیز از همه اقشار جامعه حضور پیدا کنند و گروه طالبان نیز باید اشتراک کنند.

رئیس جمهور سابق کشور گفت: "من به گروه طالبان نامه فرستادم که جنگ را توقف دهند چرا که جنگ سبب نابودی کشور میشود، این گروه باید به پروسه صلح ملحق شوند و به لوی جرگه نیز اشتراک کنند و هر خواست دارند مطرح سازند". کرزی تاکید کرد، جنگ در افغانستان تنها منافع خارجی‌ها را برآورده می‌سازد و هیچ نفعی برای افغان‌ها ندارد.

او بیان داشت: کسانی در افغانستان خشونت می‌کنند و افراد بیگناه این کشور را به قتل می‌رسانند تروریست اند، فرق نمیکند که این عمل از سوی طالبان، داعش یا نیروهای امریکایی باشد.

کرزی در رابطه به گروه داعش گفت: این گروه از طرف دولت امریکا حمایت میشود و اسناد و مدارک لازم در این رابطه موجود است که از چه طریق داعش حمایت میشود.

کرزی گفت: برگزاری لوی جرگه وظیفه دولت است اما من بعنوان یک شهروند این کشور از دولت میخواهم زمینه این جرگه برای حل مشکلات جاری کشور برگزار شود.

برگزاری لوی جرگه کلید حل مشکلات کنونی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد