برگزاری-نخستین-نشست-چهارجانبۀ-صلح-در-عمان

نخستین نشست چهارجانبه در مورد صلح میان افغانستان، پاکستان چین و امریکا پس از اعلام استراتیژی جدید امریکا برای افغانستان، در عمان برگزار می‌گردد.

به گزاش افغان نیوز: فردا نخستین نشست چهارجانبه در مورد صلح میان افغانستان، پاکستان چین و امریکا پس از اعلام استراتیژی جدید امریکا برای افغانستان، در عمان برگزار می‌گردد.

نماینده‌گان کابل، اسلام‌آباد، واشنگتن و بیجنگ در این نشست حضور می‌یابند تا یک‌بار دیگر گفت‌گوهای همیشه‌ناموفق در این زمینه را از سر گیرند.

حکومت افغانستان این‌بار امیدوار است که با توجه به راه‌برد جدید امریکا برای افغانستان، این نشست نتیجه‌یی در پی داشته باشد.

حکومت افغانستان انتظار دارد که پاکستان این بار به خواست‌های افغانستان پاسخ داده علیه هراس‌افگنان در خاکش اقدام نماید و هم‌چنان از حمایت آنان دست بردارد.

این نشست در حالی برگزار می‌گردد که امریکا در راه‌برد جدیدش با صراحت پاکستان را حامی هراس‌افگنان خوانده و بالای این کشور فشارهایی را وارد ساخته‌است.

حکومت افغانستان می‌گوید با اعلام این استراتیژی، یک فرصت تازه برای پاکستان ایجاد گردیده که باید از آن استفاده نماید

هم‌چنان جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا نیز چندی پیش با تایید سخنان رییس جمهور غنی، عنوان داشت که پاکستان باید از این فرصت استفاده کند.

اما با توجه به نتیجۀ کلا ناکام نشست‌های چهارجانبۀ صلح در دوسال اخیر، نسبت به این نشست نیز چندان خوش‌بینی وجود ندارد.

پاکستان هربار پای طرف‌ها را به این نشست‌ها کشانیده اما در پایان به درخواست‌های حکومت افغانستان پاسخ نداده و به تعهداتش نیز عمل نکرده‌است.

برگزاری نخستین نشست چهارجانبۀ صلح در عمان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد