برگزاری-نمایشگاه-ملی-زیرنام«عالیست-افغانیست»-در-کابل

شرکت تبلیغاتی " تلنت " با همکاری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، نمایشگاه سه روزه را تحت عنوان( عالیست - افغانیست ) به منظور شناسایی اقلام تولیدی در کابل برگزار کرد.

به گزارش افغان نیوز: خان جان الکوزی، عضو هئیت مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان امروز چهارشنبه( 4،جدی ) هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی محصولات داخلی، ترویج فرهنگ استفاده از محصولات داخلی و تشویق تاجران دانسته و گفت:  بازاریابی برای محصولات افغانی و همچنان شناسایی اقلام تولیدی و مطرح کردن چالش‌ها در این نمایشگاه باعث می شود که مشارکت برای ارتقاء بیشتر صورت گیرد.

آقای الکوزی بیان کرد؛ در این نمایشگاه ملی، 68 شرکت خصوصی و نهاد دولتی در 70 غرفه محصلات، تولیدات و خدمات شان را که شامل تولیدات صنایع دستی، خدمات، زراعت، بانکداری، مواد غذایی، میوه خشک، زغفران و قالین می شود، به نمایش گذاشته اند.

الکوزی افزود: برگزاری چنین نمایشگاه ها می تواند در حل مشکلات متعدد داخلی مانند نبود امنیت، زیربنا، خلاء قانونی و فساد اداری و همچنین چالش ها و مشکلات خارجی به خصوص سیاست گذاری های کشور های همسایه موثر تمام شود.  به گفته او، خکومت باید به خواست های شورای تاجران بخش خصوصی توجه جدی کند تا آنان بتوانند در داخل کشور بیشتر سرمایه گذاری نمایند.

او تاکید کرد، در این کنفرانس بیش از 2600 تاجر شرکت کرده اند که علاوه بر مطرح کردن چالش های سد راه کار شان، در مورد برنامه های آینده نیز صحبت خواهند کرد. وی گفت: این سومین بار است که کنفرانس مشارکت برای ارتقاء و نمایشگاه ملی " عالیست - افغانیست " در کابل برگزار گردیده است.

در همین حال، سخی احمد پیمان، معاون اتاق صنایع و معادن گفت: « برنامه بزرگ ملی به چالش مواجه شده و امید وار هستم هر حکومتی که به‌وجود میاید باید با دیکتوری مبارزه کند. زیرا، در حال حاضر میلیارد ها پول از افغانستان بیرون شده است. بنابراین، امنیت باید برای سکتور های خصوصی تامین شود تا آنان بتواند در کشور سرمایه گذاری کند.»

آقای پیمان تاکید کرد که برای برآورده شدن نیازمندی ها، ضرورت است تا اقتصاد کشور تقویت شود تا مردم از تولیدات داخلی استفاده کنند. وی  از دولت خواست به تعهداتی که در قسمت حمایت از سکتور خصوصی و سرمایه گزاری ها داده بود، عمل کند.

در همین حا،ل شماری از تاجران برگزاری چنین نمایشگاه را مفید عنوان کرده و  می گویند که مردم باید به جای محصولات وارداتی از محصولات کشور استفاده کنند تا میزان سرمایه گذاری در کشور بیشتر شود.

قابل ذکر است که این کنفرانس و نمایشگاه از سوی شرکت خدماتی و تبلیغاتی  " تلنت " با همکاری اتاق تجارت و سرمایه گذاری برای سه روز برگزار شده است.

برگزاری نمایشگاه ملی زیرنام«عالیست-افغانیست» در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد