برگزاری-هشتمین-نمایشگاه-مشترک-افغانستان-–-ایران-در-کابل

اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با همکاری شرکت مدیریت پروژه های نمایشگاهی ایران، هشتیمن« نمایشگاه مشترک افغانستان – ایران» را برای چهار روز در کابل برگزار کرد.

به گزارش افغان نیوز:  هشتیمن«نمایشگاه افغانستان – ایران» امروز( چهارشنبه، 30 دلو) با اشتراک مقام‌های بلند رتبه حکومت افغانستان و ایران، هیأت رهبری اتاق تجارت و سرمایه گزاری افغانستان و ده‌ها شرکت تولیدی ایرانی و افغانی گشایش یافت.

در این نمایشگاه 90 شرکت تولیدی و خدماتی از جمله 40 شرکت ایرانی و 50 شرکت افغانی در 90 غرفه محصولات، تولیدی و خدماتی خود را به نمایش گذاشته اند.

در نمایشگاه برگزار شده مواد ساختمانی، مواد غذایی و طبی، الکترونیکی، لوازم خانگی، آرایشی و بهداشتی، کشاورزی، صنعت و معدن و نساجی از سوی شرکت‌های افغانی و ایرانی برای چهار روز به نمایش گذاشته شده است.

بهادر امینیان، سفیر ایران در کابل در مراسم گشایش این نماشگاه گفت که هدف از برگزاری نماشگاه مشترک میان شرکت‌های افغانی و ایرانی توسعه اقتصادی و تجارتی میان ایران و افغانستان است.

آقای امینیان گفت: « هدف ما این است که کارهای مشترک با افغانستان داشته باشیم و نمی خواهیم که تنها صادرات در این کشور داشته باشیم بلکه واردات نیز از افغانستان به ایران داشته باشیم».

محمد یونس مومند معاون هیأت مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان برگزرای چنین نمایشگاه‌های مشترک میان افغانستان و ایران را نقطه وصل تجارتی و اقتصادی میان دو کشور دانسته و از اتاق بازرگانی ایران خواست که فرصت‌های بیشتر صادراتی را برای کالاهای افغانستان در ایران فراهم کند.

او تاکید کرد که در حال حاضر میزان صادرات افغانستان به ایران در مقاسیه به واردات این کشور از ایران کم‌تر است.

با این همه هشتمین نمایشگاه مشترکت افغانستان – ایران که در آن 90 شرکت‌ تولیدی و خدماتی ایرانی و افغانستانی محصولات تولیدی و خدماتی شان را به نمایش گذاشته اند، برای چهار روز در کابل باز خواهد بود.

 

برگزاری هشتمین نمایشگاه مشترک افغانستان – ایران در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد