برگشت-هیأت«-مقدماتی-تماس-حکومت»-با-طالبان-از-دوحه-به-کابل

شورای امنیت ملی کشور اعلام کرده است که هیأت «مقدماتی تماس حکومت» با گروه طالبان که در زمان امضای توافقنامه صلح امریکا و طالبان با تفاهم ایالات متحده‌ی امریکا و پیشنهاد دولت قطر به دوحه رفته بود، به کابل برگشته است.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامه‌ای شورای امنیت ملی که شب گذشته (پنج‌شنبه، 22 حوت) به نشر رسیده، آمده است که اعضای این هیأت در جریان سفرشان با مشاور امنیت ملی قطر و نماینده‌ی خاص این کشور در امور صلح، نماینده‌ی امریکا در امور صلح و سایر مسوولان ارشد این کشور در دوحه‌ی قطر دیدار کرده‌اند.

همچنان دفتر شورای امنیت ملی افزوده است که قرار است یک هیأت دیگر مقدماتی تماس حکومت با گروه طالبان تحت قیمومیت این دفتر به شهر دوحه سفر کنند.

اعضای هیأت مقدماتی تماس حکومت با گروه طالبان نزدیک دو هفته‌ی پیش برای بحث روی اجندای مذاکرات بین‌الافغانی با گروه طالبان به شهر دوحه رفته بودند. اما؛ شماری اعضای پیشین گروه طالبان می‌گویند که هیأت سیاسی گروه طالبان با هیأت «مقدماتی تماس حکومت» دیدار نکرده است.

سید اکبر آغا، عضو پیشین طالبان می‌گوید که هیأت گروه طالبان نیازی نمی‌بیند که با هیأت مقدماتی تماس حکومت دیدار کند؛ چون این هیأت به گونه کامل حکومتی است.

با این همه در ترکیب این هیأت سالم‌شاه ابراهیمی، معاون دفتر شورای امنیت ملی، عبدالخاق بالاکرزی، معین وزارت دولت در امور صلح، ذکیه عادلی، معین وزارت عدلیه، فیض‌الله ذکی، سفیر افغانستان در اندونیزیا، مولوی مظفری، معین وزارت حج و اوقاف و توتاخیل، رییس عمومی زندان‌ها شامل بودند.

برگشت هیأت« مقدماتی تماس حکومت» با طالبان از دوحه به کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد