بلال-کریمی-علما-با-ملا-هبت‌الله-تجدید-بیعت-کردند

معاون سخنگوی امارت اسلامی در باره دومین روز گردهمایی علما در تالار لوی جرگه گفت: ملا هبت الله آخوند زاده در این نشست حضور پیدا کرده و علما با او تجدید بیعت کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی بعد از ظهر روز جمعه(10سرطان) در یک نشست خبری درباره دومین روز نشست علما گفته است که ملا هبت الله آخوند زاده رهبر امارت اسلامی  در این نشست حضور پیدا کرده و پیام واضح و روشن مبنی بر تطبیق شریعت، تحکیم نظام مستقل اسلامی که خواست‌های مردم افغانستان در آن تامین باشد و بازگذاشتن دروازه تعامل و تفاهم با جهان را ارایه کرده است.

کریمی گفت:« رهبر امارت اسلامی در گردهمایی علما با استقبال گرم حاضرین مواجه شده وهمه علما حاضر بدون کدام چیزی که درمیان باشد بیعت شان را با امیرالمومنین تجدید کردند و اعلام نموده‌اند که  در سختی و خوشی با ایشان همراه هستند».
ملاهبت الله آخوند زاده رهبر امارت اسلامی در این نشست گفته است:« حضور من در این نشست به خاطر محبت داشتن با علما است و اگر این نشست در بدخشان و یا نورستان هم برگزار می‌شد  حضور پیدا می‌کردم».

معاون سخنگوی امارت اسلامی گفت که رهبر امارت اسلامی به نظریات و سخنان علما احترام قایل است.

کریمی درباره این‌که چرا رهبر امارت اسلامی در رسانه‌ها ظاهر نمی‌شود گفته است که رهبر امارت اسلامی پیش از این هم در حضور هزاران تن حضور پیدا کرده و سخنرانی نموده اند.

او در ادامه سخنانش گفت: ملا هبت‌الله امروز هم در حضور هزاران عالم سخنرانی کرده است و بیشتر این نمایش و عرض اندام دیگر وجود نخواهد داشت، اینکه شما به تصویر ایشان تمرکز دارید بحث جداگانه است.

او به سلامتی رهبر امارت تاکید کرده و می‌گوید که در این شکی نیست که ملا هبت‌الله از هر نگاه سالم و مسلط به تمام احوال، قضایا و وضعیت کشور می‌باشد.
کریمی افزوده است که 30 کمیته ایجاد شده و درهر کمیته 20 نفر حضور دارند که در بخش‌های  مختلف روند کار خویش را آغاز کرده اند.

معاون مسخنگوی امارت اسلامی در حالی این بیانات را مطرح می‌کند که پیش از این  برخی رسانه‌ها و سیاسیون حکومت پیشین مدعی شده بودند که ملا هبت الله حضور فزیکی نداشته و او قبلا کشته شده است.

نشست علما از روز پنج‌شنبه( ۹ سرطان) در تالار لوی جرگه با سخنرانی ملا محمد حسن آخوند، نخست وزیر امارت اسلامی آغاز شد و امروز هم جریان دارد.

بلال کریمی: علما با ملا هبت‌الله تجدید بیعت کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد