بلند-رفتن-خط-فقر-طی-چهار-سال-اخیر-در-افغانستان

فرستاده‌ی خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان از بالا رفتن بی‌سابقه خط فقر در این کشور خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز: تدامیچی یاماما موتو فرستاده‌ی خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان، طی گزارشی در شورای امنیت این سازمان، از بالا رفتن چشم‌گیر خط فقر در افغانستان طی چهار سال اخیر خبر داده است.

در این گزارش که روز گذشته در شورای امنیت سازمان ملل متحد ارایه شد، آمده است که خط فقر از سی‌وهفت درصد در سال ۲۰۱۴، به پنجاه‌وچهار درصد در سال ۲۰۱۸ رسیده است.

آقای یاماموتو در گزارش خود تاکید کرده که خشک‌سالی شدید در سال ۲۰۱۸، یکی از عوامل اصلی عمده‌ی بلند رفتن خط فقر در افغانستان به شمار می‌رود. او تاکید کرده که خشک‌سالی سال گذشته سیزده و نیم‌ میلیون نفر را در افغانستان با مشکل عدم تامین مواد غذایی مواجه ساخت. این به این مفهوم است که این تعداد کم‌تر از یک وعده‌ی غذایی در روز دارند.

تدامیچی یاماموتو در گزارش خود به شورای امنیت سازمان ملل متحد، به افزایش بی‌سابقه تلفات کودکان در افغانستان نیز اشاره کرده می‌گوید که رقم تلفات کودکان در جریان سال ۲۰۱۸، ردکورد جدید داشته است. او در گزارش خود گفته است که در جریان سال گذشته‌ی میلادی، نزدیک به یازده هزار غیرنظامی در افغانستان کشته و زخمی شده‌اند که از این میان، بیش از سه‌هزار تن شان کودکان بوده‌اند.

سازمان ملل متحد در حالی از بالا رفتن بی‌سابقه خط فقر در افغانستان خبر می‌دهد که اخیراً یونیسف گفته بود که بیشترین تهدید فقر و خشک‌سالی متوجه کودکان است. صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در نیمه‌ی ماه دلو امسال اعلام کرد که ۶.۳ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های غذایی شدید نیاز دارند که از این میان، ۳.۸ میلیون تن آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

بلند رفتن خط فقر طی چهار سال اخیر در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد