به-خواست-و-دیدگاه-طالبان-حرمت-گذاشته-خواهد-شد

رییس شورای عالی صلح با بیان این مطلب می گوید که صلح باید با ملایمت و نرمی انجام شود زیرا مخالفان هیچگاه با زور وارد این پروسه نمی شوند پس به تمام خواست ها و عقاید شان باید حرمت گذاشت.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: محمدکریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح، روز گذشته در نخستین نشست اعضای رهبری این شورا گفت که دید وی نسبت به پیوستن طالبان به پروسۀ صلح، تسلیمی این گروه نیست؛ بلکه باید با رضایت خود به روند صلح ملحق شوند.

آقای خلیلی گفت: "به صلح دید تسلیمی ندارم و هدف پروسه نیز تسلیم شدن این گروه نمی باشد."

رئیس شورای عالی صلح تصریح می کند که شورای عالی صلح راهبرد تازه را در پیش برد گفت وگوهای صلح با طالبان، ایجاد کرده است که ممکن است سبب تشویق طالبان به روند صلح شود. 
او همچنان خاطر نشان می سازد که در استراتیژی جدید، تمامی عوامل جنگ و کار روی از بین بردن آن کار می کند. چگونگی کار کردهای این شورا در این مدت، همواره با انتقادهایی همراه بوده است.

 آرین یون، عضو مجلس نماینده گان در این باره می افزاید که این تصمیم پروسه صلح هیچ نتیجه ای نخواهد داد اما با این حال شورا با توجه به این که بسیار پول مصرف هم کردند.

حبیب الرحمان افغان، عضو دیگر مجلس نیز بیان داشت: شورای عالی صلح، باید اعتماد مردم را دوباره به دست بیاورد و کارهای جدیدی را روی دست بگیرد.

 اکنون شورای عالی صلح می گوید که به دست آوردن اعتماد مردم و شناسایی ناتوانایی های کاری در این شورا، یکی از اولویت های این شورا است.

محمد کریم خلیلی اظهار داشت که ما بسیار جدی هستیم و با ترک نقطه‏های ضعف و تقویت نقطه های قوت، شورای عالی صلح را از این وضعیت بیرون می آوریم.

شورای عالی صلح از جدیت برای پیدا کردن نقطۀ پایان جنگ اطمینان می دهد. این شورا ریشه های جنگ افغانستان را در بیرون از کشور می داند؛ از همین رو، از جامعه جهانی می خواهد که برای پیروزی روند صلح در افغانستان، اجماع منطقه یی و فرا منطقه یی را باید شکل داد.

به خواست و دیدگاه طالبان حرمت گذاشته خواهد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد