بهبود-روابط-بازرگانی-و-تجاری-میان-افغانستان-و-ترکمنستان

وزیر خارجۀ ترکمنستان در دیدار با رییس اجراییه حکومت وحدت ملی گفت که کشورش روی پروژه‌های مشترک بزرگ منطقه‌یی چون تاپی، انتقال برق، تمدید خط آهن و ترانزیت کار دارد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه افغانستان، پس از چاشت دیروز (شنبه، 12 دلو) در قصر سپیدار با آقای رشید مرادوف وزیرخارجۀ ترکمنستان دیدار کرد.

در این دیدار، دو طرف در پیوند به روابط بازرگانی و تجاری میان افغانستان و ترکمنستان و همکاری‌های منطقه‌یی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجۀ ترکمنستان گفت که کشورش روی پروژه‌های مشترک بزرگ منطقه‌یی چون تاپی، انتقال برق، تمدید خط آهن و ترانزیت کار دارد و امیدوار است که اجرای این پروژه‌ها در تحکیم و گسترش روابط میان دو همسایه و همچنان اتصال منطقه‌یی مؤثر واقع شود.

آقای رشید مرادوف گفت که از پیش‌رفت در تطبیق این برنامه‌ها و کارهای مشترک راضی است.

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی گفت که ترکمنستان از همسایگان خوب افغانستان بوده و در مقاطع مختلف به همکاری و روابط دوجانبه متعهد مانده است.

وی افزود که جدیت ترکمنستان در اجرای پروژه‌های مشترک، نشان‌دهندۀ اهتمام آن کشور به گسترش روابط با افغانستان است و حکومت وحدت ملی به نوبۀ خود به توسعۀ هرچه بیشتر روابط با ترکمنستان متعهد می‌باشد.

عبدالله گفت که بهره‌برداری از پروژه‌های مشترک توسعه‌ای میان افغانستان و ترکمنستان نه تنها در بالابردن سطح روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور، بل در همکاری‌های منطقه‌ای نیز مؤثر واقع می‌شود.

بهبود روابط بازرگانی و تجاری میان افغانستان و ترکمنستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد