رییس-جمهور-غنی-نمی-خواهیم-باردوش-امریکا-باشیم

رییس جمهور غنی تاکید نمود که مردم افغانستان خواهان گسترش روابط با امریکا اند و ما بحیث یک شریک می خواهیم روابط استراتیژیک خود را به پیش ببریم و نمی خواهیم باردوش باشیم.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر دیروز در حاشیۀ نشست امنیتی مونیخ در آلمان با شماری از اعضای مجلس سنای ایالات متحدۀ امریکا، دیدار کرد.

رئیس جمهور یکبار دیگر تروریزم را تهدید اصلی برای افغانستان، ایالات متحدۀ امریکا و منطقه خواند و ضمن یادآوری از مبارزۀ افغانستان در برابر داعش، بر ادامۀ مبارزۀ مشترک در برابر تروریزم، تاکید ورزید.

وی تصریح کرد که صلح اولویت دولت و خواست ملت افغانستان است و مردم افغانستان خواهان گسترش روابط با امریکا اند و ما بحیث یک شریک می خواهیم روابط استراتیژیک خود را به پیش ببریم و نمی خواهیم باردوش باشیم.

آقای غنی با بیان اینکه خواست مردم ما برای مشارکت با امریکا صادقانه می باشد، گفت که مردم افغانستان همیشه خواهان این گونه روابط بوده اند.

اشرف غنی در خصوص برنامه های انکشافی نیز صحبت کرده، گفت که حکومت برای خودکفایی افغانستان، روی برنامه ها کار می کند و در این زمینه حمایت مردم را با خود داریم و می خواهیم به پای خود ایستاده شویم.

رئیس جمهور کشور ضمن تاکید بر مالکیت و رهبری پروسۀ صلح توسط دولت افغانستان و با اشاره به خطرات و فرصت ها در این روند، گفت که ما باید خطرات را در پروسۀ صلح به گونۀ دقیق بدانیم تا با چالش بزرگ مواجه نشویم و از هر ابتکاری که ما را به صلح نزدیک کند، استقبال می کنیم.

غنی گفت که اجندای افغانستان همکاری های منطقوی و گسترش تجارت و تزانزیت با کشورهای آسیای مرکزی است.

رییس جمهور غنی: نمی خواهیم باردوش امریکا باشیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد