بود-و-نبود-حکمتیار-در-نتیجۀ-انتخابات-تأثیر-ندارد

احمد‌ولی مسعود، رئیس بنیاد شهید احمدشاه مسعود میگوید که حزب اسلامی ۱۶ سال است که درتمام میکانیزم‌ها و نظام دولت افغانستان حضور داشته است، بناُء بود و نبود گلبدین حکمتیار، رهبر این حزب در نتیجۀ انتخابات افغانستان هیچ اثری ندارد.

به گزارش افغان نیوز: احمد‌ولی مسعود، رئیس بنیاد احمدشاه مسعود امروز یکشنبه(16 – میزان) پیرامون تشکیل کمیسیون مستقل انتخابات و برگزاری انتخابات پارلمانی حکومت، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار افغان نیوز گفت:" حزب اسلامی 16 سال است که در میکانیزم‌های مختلف و نطام دولت حضور داشته است بنا‌براین بود و نبود حکمیتار رهبر حزب اسلامی در نتیجه انتخابات پیش رو هیچ اثری ندارد».

آقای مسعود افزود، کمیسیون انتخابات یک کمیسیون حکومتی و وابسته است که استقلالیت شان در گرو رهبران سیاسی و حکومتی قرار دارد.

به گفته وی با وجود چنین کمیسیونی مردم افغانستان انتظار انتخابات آزاد، شفاف و عادلانه را نداشته باشند. او میگوید که کمیسیون انتخابات و حکومت وحدت ملی بر‌آمده از یک تقلب سازمان یافته و نا مشروع است.

وی همچنین سه قوه دولت افغانستان را نامشروع عنوان کرده و اظهار داشت که کسانیکه در راس حکومت قرار دارند و همچنان کمیسیون انتخابات فعلی و اعضای آن، به اساس تقسیمات میکانیکی سران حکومت تعین و تشکیل شده اند.

بر بنیاد بیانات آقای مسعود، اگر هم کمیسیون مستقل انتخابات تحت نظر حکومت فعلی با رهبری موجود، داشته باشیم، بسیار امکانات مهندسی در تقلب و برای تقلب را روی دست دارند.

رئیس بنیاد احمدشاه مسعود از وابستگی کمیسیون مستقل انتخابات و مداخلات سران حکومتی شاکی بوده و اظهار میدارد که نیروهای مختلف و سران حکومتی باید درچارچوب وفاق ملی  راه بیرون رفت از بحران جاری درکشور را شناسایی و بر این اساس تفاهم و گفتمان، کمیسیون مستقل و آزاد را ایجاد نمایند.

این درحالی است که تعدادی از احزاب و ائتلاف‌های سیاسی افغانستان خواهان برکناری اعضای کمیسیون مستقل انتخابات به دلیل "نداشتن ظرفیت کاری و عدم استقلال" شده اند.

بود و نبود حکمتیار در نتیجۀ انتخابات تأثیر ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد