بیش-از-هزار-خانواده-در-بامیان-با-خشکسالی-مواجه-اند

مقام های محلی بامیان می گویند؛ امسال مردم این ولایت به کمبود آب زراعتی و آشامیدنی مواجه شده اند و در حال حاضر چهار ولسوالی که بیش از ۵۰ هزار خانواده را در بر می گیرد با خطر خشکسالی مواجه می باشند.

به گزارش افغان نیوز: مقامات اداره محلی بامیان، طی کنفرانس مطبوعاتی از خشکسالی اظهار نگرانی نمودند و گفتند که چهار ولسوالی با خشکسالی روبرو اند.  محمد طاهر زهیر، والی ولایت بامیان در این کنفرانس گفت که ولایت بامیان یکی از ولایت های کوهستانی و زراعتی کشور می باشد که قبل از این مردم از آب چشمه زارها برای زراعت و مالداری شان استفاده می کردند اما امسال مردم این ولایت به کمبود آب زراعتی و آشامیدنی مواجه شده اند.

والی بامیان گفت که کمیته مبارزه با حوادث طبعی، سروی تخمینی را انجام داده که در حدود 50 هزار فامیل دراین ولایت با اثرات منفی ناشی از خشکسالی قرار دارد.

مسوولان می گویند که ولسوالی های شیبر، پنجاب، سیغان و مرکز این ولایت شدیدآ به کمبود آب مواجع اند.

کارشناسان می گویند که بامیان یک ولایت زراعتی و کوهستانی می باشد و در صورت عدم بارندگی و شدت خشکسالی، شماری از خانواده ها  دست به مهاجرت خواهند زد.

در همین حال، اعضای شورای ولایتی ولایت بامیان می گویند، خشکسالی درافغانستان به خصوص در بامیان بی سابقه بوده است. آنان می گویند، امسال بیش از60 درصد ساحات بامیان را خشکسالی تهدید می کنند. محمد حسن اسدی عضو شورای ولایتی بامیان در این کنفرانس گفت که خانواده ها با تهدید خشکسالی روبرو اند که تاثر مستقیم بالای زندگی آنان می گذارد.

با این حال، مسوولان اداره زراعت و مالداری بامیان می گویند که خشکسالی بیشتر حیوانات و مواشی را با تهدید مواجه ساخته است. عبدالوهاب محمدی، رئیس زراعت ولایت بامیان می گوید که ما از وزارت زراعت خواهان کمک و همکاری در بخش علوفه جات شدیم و امید است که مورد توجه قرار گیرد.

خشکسالی دربامیان درحالی زندگی ساکنان این ولایت را تهدید می کند که بیشترین باشندگان آن مشغول زراعت و مالداری می باشند.

از سوی هم، مقامات اداره محلی بامیان از وزارت امور رسیدگی به حوادث طبیعی کشور و نهاد های بین المللی خواهان کمک و همکاری شدند.

بیش از 50 هزار خانواده در بامیان با خشکسالی مواجه اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد