بیعت-داعش-و-طالبان-در-ولایت-غور

شماری ازنماینده گان مردم در شورای ولایتی غور گفته اند که گروه داعش و طالبان در منطقه رغسکن در شمال شهرفیروز کوه، باهم بیعت نمودند.

به گزارش افغان نیوز: نمایندگان مردم در شورای ولایتی و مقام های  امنیتی غور گفته‌اند که دو گروه "طالبان و داعش" در منطقه "رغسکن" در شمال شهر فیروزکوه گفتگو کرده و در نهایت با هم وارد همکاری شده‌اند.

فضل الحق احسان، رئیس شورای ولایتی غور به رسانه ها گفته است، شخصی بنام "شیخ الندا" یک فرمانده گروه طالبان  و "ملا احمدشاه" معاون والی خود خوانده طالبان همراه با "شاه ولی" فرمانده داعش پس از این  گفتگو بیعت کردند.

شاه ولی، بزرگ گروه داعش و فرزند ارشد "قوماندان احمد مرغابی"، یکی از فرماندهان سرشناس حزب جمعیت در سال های گذشته است.

پیش از این گروه داعش و طالبان به دلیل نپذیرفتن یک دیگر باهم در نبرد بودند که در نتیجه این درگیری‌ها شماری زیادی از دو طرف کشته یا زخمی شدند.

ازسوی هم عبدالحمید ناطقی، یک عضو شورای ولایتی غورمی‌گوید که طالبان به دلیل سوء استفاده از گروه داعشی‌ها در نا امن ساختن این ولایت، با آنها بیعت کرده است.

او همچنان از اختلافات میان سران داعش نیز خبر داده و گفته است که شماری از فرماندهان داعش از بیعت با گروه طالبان رضایت نداشته و به همین اساس به مناطق دیگر این ولایت رفته‌اند.

هرچند پیش از این مقامات امنیتی غور از گفتگوها میان داعش و حکومت سخن گفته بودند، اما این تلاش ها نتیجه‌ای را در پی نداشته است.

غلام مصطفی محسنی، فرمانده پولیس غور با تایید این خبر می‌گوید که از میان 18 خانواده داعش در شمال فیروزکوه، تنها 4 خانواده آنان باقی مانده و دیگران پس از عید قربان به ولایات‌شان باز گشته‌اند.

او گفته که آنان هرنوع آمادگی را برای جلوگیری از حملات طالبان و گروه داعش در این ولایت دارند.

پیش از این هم سران داعش و طالبان چندین بار گفتگو داشتند اما به توافق نظر نرسیدند.

هر دو گروه داعش و طالبان در مورد این اتفاق تا کنون ابراز نظری نکرده‌اند.

عمده‌ترین دلیل درگیری‌ها میان طالبان و داعش، همین مسئله تکفیر بزرگان گروه طالبان و حاکمیت بر مواضعی همچون مرغاب بوده است.

این درحالی است که در گفتگوهای قبلی میان داعش و طالبان، نماینده گان داعش به صراحت طالبان را تکفیر می کردند.

بیعت داعش و طالبان در ولایت غور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد