بی‌بی‌گل-غنی-خواستار-ارتقای-فعالیت-اقتصادی-زنان-شد

بی بی گل غنی، بانوی نخست کشور در آغاز نشست سام صحبت کرد و از تمویل کنندگان خواست تا از برنامه‌های رشد اقتصادی زنان افغان، حمایت کنند.

به گزارش افغان نیوز: سومین نشست سام یا مقام‌های ارشد کشورهای کمک کننده به افغانستان، "زیر عنوان خودکفایی در چارچوب حسابدهی" در ارگ ریاست جمهوری افغانستان برگزار شد.

بی بی گل غنی بانوی نخست کشور که بعد از ظهر روز چهارشنبه (12 میزان) در آغاز نشست سام صحبت می‌کرد از تمویل کنندگان خواست تا از برنامه‌های رشد اقتصادی زنان افغان، حمایت کنند.

در نشست سام، مقام‌های ارشد 40 کشور و سازمان‌های جهانی تمویل کننده دولت افغانستان شرکت کرده اند.

بانوی نخست کشور گفت، زنان و مردان افغان به خاطر بالابردن کیفیت تولیدات شان تلاش می‌کنند تا اینگونه کشور را به سوی خودکفایی حرکت دهند.

او با اشاره به ایجاد اتاق‌ تجارت ویژه زنان گفت که دولت افغانستان برای رشد سطح تولیدات و مهارت‌های زنان متعهد است و کارهایی را نیز در این راستا انجام داده است.

خانم اول کشور بیان داشت، سازمان‌های موجود در راستای ارتقای سطح فعالیت اقتصادی زنان کار می‌کنند و تلاش دارند تا فعالیت‌های اقتصادی زنان به شکل محلی پیش برده شود و مسوولیت فعالیت‌های زنان به خود آنان سپرده شود.

او تاکید کرد که در سه سال اخیر تعداد خانم‌های که برای خانواده‌های خود درآمد کسب می‌کنند، رو به رشد بوده است.

به گفته وی، زنان در ابعاد زندگی افغان‌ها نقش مهمی دارند و از طرف دولت تشویق می‌شوند. با وجودیکه فعالیت زنان افغان در جهت درست در حرکت است ولی راه پیش رو دراز و پر چالش خواهد بود.

خانم غنی از برنامه توانمند سازی زنان و میثاق شهروندی یاد کرد و گفت که این دو برنامه از برنامه‌های عمده دولت افغانستان برای رشد فعالیت های اقتصادی زنان می‌باشد.

او از تمویل کنندگان افغانستان خواست که برای حسابدهی و ایجاد شفافیت در ارائه خدمات با دولت افغانستان همکاری نموده و کمک‌های خود را در این راستای با اولویت‌های دولت متمرکز سازند.

به گفته او، ساده سازی پروسه‌های اداری و ارائه خدمات الکترونیکی به منظور ایجاد شفافیت به وقت بیشتر نیاز دارد و کار آسانی نیست و دولت در اجرای این اصلاحات با مخالفت‌های مواجه خواهد شد.

همچنین خانم غنی گفت که دولت افغانستان برای رشد فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی زنان پلان عمل درست کرده و ابراز امیدواری کرد که این پلان مورد حمایت شرکت کنندگان نشست امروزی قرار گیرد.

بی‌بی‌گل غنی خواستار ارتقای فعالیت اقتصادی زنان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد