تبادل-زندانیان-طالب-میان-پاکستان-و-افغانستان

هفتۀ پیش، مشاور امنیت ملی افغانستان به وزیر خارجه پاکستان پیشنهاد کرده بود، ما می‌توانیم تروریستی که ما داریم را با تروریستی که شما دارید، مبادله کنیم.

به گزارش افغان نیوز: خواجه محمد آصف، وزیر خارجه پاکستان هفته گذشته در نیویورک گفته بود: "تروریستی که کودکان را در مدرسه‌ای در پیشاور پاکستان کشت، در افغانستان زندانی است. مشاور امنیت ملی افغانستان به من پیشنهاد کرد که ما می‌توانیم این تروریست را با تروریستی که شما دارید، مبادله کنیم".

شورای امنیت ملی افغانستان گفته است که دولت این کشور از مقام‌های پاکستان خواسته تا پنج عضو ارشد گروه طالبان را که در پاکستان زندانی هستند به دولت افغانستان تحویل دهد.

قادر شاه، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان به تاج‌الدین سروش گفته است که این درخواست در هنگام دیدار محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان و خواجه محمد آصف، وزیر خارجه پاکستان در حاشیه نشست سازمان ملل در آمریکا مطرح شده است.

پیش از این دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اظهارات وزیر خارجه پاکستان مبنی بر درخواست این کشور برای تبادل یک شهروند هندی اسیر در پاکستان را نادرست خوانده بود.

شورای امنیت ملی افغانستان اما سپس با انتشار خبرنامه‌ای این ادعا را رد کرد و گفت که در ۲۱ سپتامبر‌ آقایان اتمر و آصف در مقر سازمان ملل در مورد نحوه همکاری‌های دوجانبه، سه‌جانبه و چهارجانبه با هم گفت‌وگوی تفصیلی کردند.

تبادل زندانیان طالب میان پاکستان و افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد