تحقیر-از-کندز-تا-کابل-مسئولین-امنیتی-،مردم-کندز-را-فروختند

فعالان مدنی کندز با برپایی خیمه اعتراض در کابل، می گویند که مسئولین امنیتی مردم را در ولایت کندز برای دومین بار فروختند و طالبان را نیزحاکم کردند.

به گزارش افغان خبر: فعالان مدنی کندز امروز پنج شنبه (۲۲ میزان) میخواستند خیمه اعتراضی شان را در مقابل پارک زرنگار کابل بر پا کنند اما این حرکت از سوی نیروهای پولیس کابل منع شد.

عصمت الله مسلم یکی از اعتراض کنند‌ه‌گان میگوید که این نیروها در کندز آنها را به حقارت کشانده و حالا این‌جا نیز به اعتراض آنها حرمت نمی گذارند.

به گفته عصمت الله پلیس با این حرکت شان مانع آزادی بیان میشوند و نمیگذارند که مردم صدای شان  را بلند کنند، وی می افزاید که نیروهای امنیتی میخواهد صدای مردم کندز را امروز در گلو خفه کنند.

اقای مسلم گفت که در ولایت کندز اسحله‌ی پلیس به فروش میرسد، او در ادامه‌ی گفته هایش افزود که همین کارها باعث سقوط ولایت کندز شده است.

نیروهای پلیس میگویند که برگزار کننده‌گان خیمه اعتراضی به آنها از قبل خبر نداده بودند، و تاکید دارند که بر اساس قانون نافذه کشور اعتراض کننده‌گان "۴۸" ساعت قبل از اعتراض شان باید به ارگان‌های امنیتی خبر بدهند.

در همین زمینه عبدالله صافی عضو دیگر برگزار کننده خیمه اعتراضی میگوید که در سقوط ولایت کندز جریانات سیاسی دخیل است.

وی می افزاید که در این معامله بسیاری از اراکین دولتی سهم دارند، به گفته او آواره‌گان و آسیب دیده‌گان کندز زیر خط فقر زنده‌گی میکنند اما کسی نیست که صدای آنها را بشوند و به آنها کمک کنند.

آقای صافی از دولت میخواهد که مراکز اداری در ولایت کندز افزایش یابد، وی یکی از عوامل سقوط ولایت کندز را کم بودن مراکز اداری بر میشمارد.

برگزار کننده‌گان خیمه اعتراضی میگویند دولت در قبال مردم افغانستان به خصوص ولایت کندز بی کفایتی کرده است، به گفته آنها رئیس جمهور باید تصمم بگیرند که یک نظام واحد داشته باشند در غیر این صورت همین دست داشته ها نیز از بین میرود.

آنها از حکومت وحدت ملی می‌خواهند که عامیلن این قضیه محاکمه علنی شوند در غیر آن مردم ولایت کندز همکاری شان را از نیروهای امنیتی بر میدارند.

سعدیه سادات یکی دیگر از فعالان مدنی ولایت کندز میگوید که اختلاف درونی بین اقوام افغانستان باعث نا امنی در کشور شده است، او از تمام اقشار جامعه خواست تا دست در دست هم داده و به نیروهای امنیتی کشورشان همکاری نمایند.

در همین حال دفتر سازمان ملل در افغانستان اعلام کرده بود که به بیجا شده‌گان ولایت کندز رسیده‌گی صورت بگیرد، به نوشته این سازمان اکثر بیجا شده‌گان دست‌رسی به آب و غذایی صحی ندارند.

این در حالیست که چندی پیش معصوم استانکزی رئیس امینت ملی افغانستان در مجلس سنا علت سقوط ولایت کندز را اختلاف شورای ولایتی با والی آن ولایت اعلام کرد.

تحقیر از کندز تا کابل/ مسئولین امنیتی ،مردم کندز را فروختند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد