تدوین-طرح-استراتژی-ملی-مبارزه-با-فساد-اداری-روی-پنج-محور-عمده-حکومتداری

طرح استراتیژِ ملی مبارزه با فساد اداری از سوی کمیته قوانین کابینه تدوین گردیده که روی پنج محور مهم بحث میکند و هدف آن ایجاد شفافیت در نهاد های دولتی است.

به گزارش افغان نیوز:
طرح استراتژی ملی مبارزه با فساد اداری از سوی کمتیه خاص تحت رهبری معاون رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت، بر اساس این طرح رهبری سالم در راس سه قوه دولت قرار می گیرد.

به گزارش افغان نیوز: در جسله اى به ریاست استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان برگزار شد، طرح استراتژی ملی مبارزه با فساد اداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این جلسه برمبنای فیصله شورای عالی حاکمیت قانون برگزار شد که در آن فیصله شده بود کمیته متشکل از‌ نماینده‌‌ گان با صلاحیت وزارت‌های داخله، مالیه،‌ کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی و نهادهای عدلی و قضایی مؤظف اند که به ریاست معاون دوم ریاست جمهوری طرح استراتژی ملی مبارزه با فساد اداری را مورد بررسی قرار دهند. جلسه امروزبه همین منظور در دفتر معاونت دوم ریاست جمهوری با حضور اعضای کمیته ذکر شده، برگزار گردید.

استاد دانش معاون رئیس جمهور، ضمن آنکه در مورد محتوا و اهداف طرح ملی مبارزه با فساد اداری توضیح داد، برخی از پیشنهادات که در جلسه شورای عالی حاکمیت قانون در خصوص این طرح مطرح شده بود را نیز ارایه کرد.

در این استراتژی، رهبری سالم سیاسی در هر سه قوه دولت به شمول پروسه شفاف انتخابات، اصلاحات در سکتور امنیتی مخصوصا وزارت امور داخله، شفافیت و نظام مندی در سیستم استخدام و خدمات ملکی، اصلاحات در نهادهای عدلی و قضایی و تعقیب متهمین فساد اداری و همچنین مدیریت سالم و شفاف امور مالی به عنوان پنج محور اصلی دارای اولویت در مبارزه با فساد اداری تشخیص شده است.

برای هر یک از این پنج محور معیارها و اقدامات خاصی نیز تعریف شده است. از نگاه نهادهای دارای اولویت، بعد از نهادهای عدلی و قضایی و نهادهای امنیتی، هشت وزارت از نگاه میزان بالای عواید و یا مصارف تشخیص شده که باید پلان های دقیق و همه جانبه مبارزه با فساد اداری در این نهادها تهیه و تطبیق گردد. وزارت های فواید عامه، انرژی و آب، معادن و پطرولیم، زراعت و مالداری و همچنین وزارت های صحت عامه، معارف، کار و امور اجتماعی و در مورد مدیریت امور مالی هم وزارت مالیه جزء ادارات دارای اولویت تشخیص شده است.

در ادامه جلسه، نمایندگان ادارات عضو کمیته، هریک دیدگاه ها، پیشنهادات و نظرات خویش را در مورد محتوا و شکلیات طرح ملی مبارزه با فساد اداری مطرح نموده و فیصله شد که پیشنهادات اصلاحی اعضای جلسه شامل متن این طرح گردیده و دریک جلسه دیگر، این طرح بنا به اهمیت خاصی که دارد، مجددا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

تدوین طرح استراتژی ملی مبارزه با فساد اداری روی پنج محور عمده حکومتداری

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد