تغیر-موضع-شورای-حراست-و-ثبات-از-حکومت-وحدت-ملی-حمایت-نمی‌کنیم

شورای حراست و ثبات افغانستان گفته است که عملکرد حکومت وحدت ملی مردم را ناامید و دشمنان را گستاخ کرده است و این شورا از حکومت فعلی حمایت نمی‌کند.

به گزارش افغان خبر: مسعود ترشتوال سخنگوی شورای حراست و ثبات افغانستان امروز سه‌شنبه (9 سنبله) در یک کنفرانس خبری در کابل بیان کرد که تشکیل حکومت وحدت ملی حرمت رای مردم را در نظر نگرفت.

او افزود که این حکومت با دخالت خارجی‌ها و بر اساس یک توافقنامه سیاسی به وجود آمده است و در حال ختم شدن این دوره حکومت هستیم و آینده نیز نامعلوم است.

به گفته او تشکیل این حکومت بر اساس رای مردم نبوده و انتخابات نیز شفاف نبوده است  و عملکرد ضعیف این حکومت نیروهای امنیتی افغانستان را تضعیف، و مردم را ناامید ساخته است.

ترشتوال خاطرنشان کرد: شورای حراست و ثبات افغانستان از حکومت وحدت ملی حمایت نمی‌کند و ترجیح می‌دهد بجای حضور در کنار رهبران این حکومت با مردم افغانستان باشد، زیرا ارزش این کشور از اشرف غنی و عبدالله برای شورا بیشتر است.

پیش‌ازاین اعضای این شورا اعلام کرده بود که با حمایت از حکومت وحدت ملی برای اصلاح آن تلاش می‌کند.

عمر داودزی وزیرداخله پیشین و عضو این شورا در جریان ماه رمضان بیان کرده بود که این شورا با حکومت همسو است و برای اصلاح آن تلاش می‌کند.

او بیان کرده بود که حکومت باید اشتباهات را که انجام داده است جبران کرده و در کارهای مهم با این شورا مشورت نماید، اما به‌تازگی این شورا موضع خود را تغیر داده و بیان کرده است که از حکومت وحدت ملی حمایت نمی‌کند.

سخنگوی شورای حراست و ثبات تصریح کرده است که  جنجال‌ها میان دو رهبر حکومت وحدت ملی درد مردم را دوا نمی‌کند و باید آن‌ها به فکر مردم افغانستان باشند.

مسعود ترشتوال اظهار داشت: اشرف غنی و عبدالله بجای ایجاد یک حکومت دفع‌کننده باید به فکر بنای یک دولت دربرگیرنده باشند زیرا حضور همه اقوام و گروه‌های افغانستان در ساختار کلان این کشور لازم است.

در کنار این موضع‌گیری این شورا از حکومت وحدت ملی خواستار اصلاح نظام انتخاباتی و برگزاری انتخابات شفاف شده است.

این شورا متشکل از چندین حزب سیاسی و متنفذان سیاسی است که از یک سال به این‌سو آغاز به کارکرده است و به گفته اعضای آن، هرروز این تیم منسجم‌تر و بهتر می‌شود.

تغیر موضع شورای حراست و ثبات/ از حکومت وحدت ملی حمایت نمی‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد