تفاهم-نامه-ساخت-بند-دوم-سروبی-با-هزینه-میلیون-دلار-به-امضا-رسید

تفاهم نامه ساخت بند دوم سروبی میان علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب و عبدالرحمن الکوزی رئیس الکوزی گروپ در حضور رئیس جمهورغنی در کابل به امضا رسید.

به گزارش افغان خبر: هزینه ساخت بند دوم سروبی 300 میلیون دلار است که از سوی شرکت خصوصی الکوزی گروپ سرمایه گذاری خواهد شد.

وزیر انرژی و آب در مراسم امضای قرارداد این پروژه گفت که ساخت این بند برق؛ مناطق شرقی کشور را از لحاظ انرژی به سوی خود کفایی سوق میدهد.

قرار است این بند برق در کنار آبیاری هزاران هکتار زمین، 180 میگاوات برق تولید نماید تا مردم ولایات شرقی کشور از آن مستفید شوند.

آقای عثمانی تصریح کرد که با ایجاد این گونه بند ها روند برنامه خودکفایی انرژی افغانستان با سرعت لازم به پیش میرود و در آینده نزدیک بخشی بزرگ کشور از انرژی تولیدی داخلی استفاده خواهند کرد.

وزیر انرژی و آب علاوه کرد که اگر شرکت های داخلی توانایی لازم را برای ایجاد بند های برق و کار در عرصه تولید انرژی داشته باشند بدون هیچگونه مشکلی از سوی حکومت مورد حمایت قرار میگیرند.

وی افزود که علاقمندی  جهت سرمایه گذاری در افغانستان وجود دارد و کمپنی های زیادی خواهان سرمایه گذاری در کشور هستند.

نماینده شرکت الکوزی گروپ نیز در این مورد علاوه کرد که هدف ما از سرمایه گذاری، سهیم شدن در رشد و انکشاف کشور است تا مردم در روشنایی برق به ترقی و انکشاف دست یابند.

تفاهم نامه ساخت بند دوم سروبی با هزینه 300 میلیون دلار به امضا رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد