قرارداد-ساخت-بخش-دوم-بند-کجکی-در-حضور-رئیس-جمهورغنی-امضا-شد

وزارت انرژی آب؛ قرارداد ساخت فاز دوم بند برق کجکی ولایت هلمند را در حضور رئیس جمهورغنی با یک شرکت ترکی در ارگ ریاست جمهوری به امضا رسانید.

به گزارش افغان خبر: علی احمد عثمانی، وزیر انرژی آب امروز شنبه (10 میزان) قرارداد ساخت فاز دوم بند کجکی را با سلیمان سلیو رئیس شرکت 77 امضا کرد.

وزیر انرژی و آب در مراسم امضای این قرارداد گفت که افزایش تولید انرژی در افغانستان در تضاد با هیچ کشوری نیست و منافع هیچ یک از همسایه های افغانستان را با خطر مواجه نمیکند.

وی ساخت این بند برق را یک گام مثبت در عرصه انکشاف، صلح و ثبات افغانستان دانسته و تصریح کرد که با تکمیل این بند رضایت مردم حاصل میشود.

به باور وی، امضای این قرارداد یک آغاز خوب برای سکتور خصوصی در امر سرمایه‌گذاری در بخش تولید انرژی در کشور است.

قرار است پروژۀ فاز دوم بند کجکی طی سه‌سال آینده تکمیل شود شرکت ۷۷ ترکی حدود ۱۷۰ میلیون دالر را در آن سرمایه‌گذاری میکند.

همچنان با تکمیل‌شدن بخش دوم بند کجکی یک میلیارد متر مکعب آب ذخیره خواهد شد و یک صدهزار هکتار زمین را آب ‌یاری خواهد کرد.

براساس معلومات وزارت انرژی و آب در حال حاضر بند کجکی ظرفیت تولید ۵۱ میگاوات انرژی برق را دارد که با تکمیل‌شدن بخش دوم آن، این ظرفیت به ۱۵۰ میگاوات افزایش خواهد یافت.

همچنان رئیس شرکت ترکی 77 در این مراسم بیان داشت که کوشش میکند تا  این بند را به صورت معیاری در زمان تعیین شده اعمار کرده و ایجاد این بند را وظیفه‌ی مهمی برای این شرکت دانست.

در مراسم امضای این قرارداد شماری از اعضای کابینه رئیس جمهور غنی و سفیر کشور ترکیه در کابل نیز حضور داشتند.

پیش از این وزارت انرژی و آب  قرارداد ساخت بند دوم سروبی را با شرکت الکوزی گروپ با هزینه 300 میلیون دالر نیز به امضا رسانیده بود.

قرارداد ساخت بخش دوم بند کجکی در حضور رئیس جمهورغنی امضا شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد