تفاهم‌نامه‌-همکاری-میان-افغانستان-و-بلاروس-امضا-می-شود

وزیر صنایع بلاروس می گوید که در نشست‌های مشترک با وزیر اقتصاد و دیگر مقامات افغانستان به نتایج خوبی دست یافته و قرار است تفاهم‌نامه‌های میان دو کشور به امضا برسد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی بعد از ظهر روز چهارشنبه( ۱۴ حمل) در قصر سپیدار با آقای پاول یوتیپن وزیر صنایع بلاروس و هیئت همراه ایشان ملاقات کرد.

در این دیدار رییس اجراییه  حکومت وحدت ملی در صحبت‌های خود از علاقمندی خاص رییس جمهور بلاروس و صدر اعظم آن کشور به افغانستان به نیکی یاد کرد.

آقای عبدالله گفت؛ یکی از تعهدات ما این بود تا کمیسیون مشترک دو کشور در کابل تشکیل جلسه بدهند و روی روابط دو کشور و زمینه‌های همکاری بحث و تبادل نظر صورت گیرد. با تشریف آوری شما این تعهد عملی گردید و خرسندم که تفاهم‌نامه‌های میان دو کشور در جریان سفر شما به امضا می‌رسد.

وزیر صنایع بلاروس ضمن سپاسگزاری از رییس اجراییه گفت: این شما بودید که با سفرتان به بلاروس در سال ۲۰۱۷ اساس همکاری و روابط تجارتی میان دو کشور را وضع کردید.

آقای یوتیپن افزود که از حضور خود و هیئت همراهش در افغانسان خوشنود است و در نشست‌های مشترک با وزیر اقتصاد و دیگر مقامات افغانستان به نتایج خوبی دست یافته و قرار است تفاهم‌نامه‌های میان دو کشور به امضا برسد.

وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود علاوه کرد که می‌داند از تخنیک و تولیدات بلاروس در افغانستان استفاده می‌شود و علاقمندی استفاده از این تولیدات با درنظرداشت وضعیت اقلیمی افغانستان محسوس است. بنابراین ما آماده هستیم در هربخشی که شما علاقمند باشید سرمایه‌گذاری نماییم.

یوتیپن گفت که مسوولین بخش‌ها و سکتورهای مختلف ما را در این سفر همراهی می‌کنند. یکی از این مسوولین رییس عمومی شرکت تراکتورهای مسک است که از تولیدات این شرکت در افغانستان به کثرت استفاده می‌شود.

وی گفت: ما آماده هستیم محصلان افغانستان را در عرصه آموزش تخنیک‌ و تولیدات بلاروس به صورت رایگان در تاجیکستان آموزش بدهیم.

وی همچنان افزود که کشورش آماده است نمایندگی بانک ملی بلاروس را در افغانستان به خاطر سهولت تجارت میان دو کشور باز نماید و تراکتور صادر نماییم و تراکتورهای موجود در کشور را ترمیم نماییم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: ما آماده هستیم در بخش اطفاییه که یکی از نیازهای اساسی افغانستان می‌باشد نیز کمک نماییم.

وزیر صنایع بلاروس همچنان گفت که کشورش آماده است تولیدات فرآورده‌های افغانستان را وارد نماید و سعی می‌کند تا مبادلات اقتصادی میان دو کشور افزایش یابد.

تفاهم‌نامه‌ همکاری میان افغانستان و بلاروس امضا می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد