ششمین-دور-مذاکرات-نمایندگان-آمریکا-و-طالبان-در-قطر

گزارش ها می رسانند که نمایندگان طالبان و امریکا پس از چندین دور مذاکرات شان در قطر، روز شنبه (۶، دلو) به توافق نزدیک شدند.

به گزارش افغان نیوز: هرچند جزئیات این گفت‌وگوها تاکنون فاش نشده، اما منابع طالبان به رسانه‌ها گفته اند که نماینده‌گان این گروه و امریکا روی برخی موارد به توافق رسیده اند.

به نقل از رسانه‌ها؛ این دور مذاکرات صلح میان نمایندگان طالبان و امریکا روز دوشنبه هفته گذشته در شهر دوحه قطر برگزار شد و تا امروز شنبه نیز ادامه دارد.

نمایندگان طالبان و امریکا روز جمعه در مورد مشروعیت سیاسی طالبان، آتش بس، برقراری صلح دایمی در افغانستان و تقسیم اوقات برای خروج سربازان امریکایی بحث کردند.

شماری از منابع خبری گزارش دادند که نمایندگان امریکا در این مذاکرات صلح گفته اند که واشنگتن جدول زمانی برای خروج سربازان اش از افغانستان اعلام خواهد کرد و نمایندگان طالبان نیز تعهد کرده که کابل برای هیچ کشور تهدیدی نخواهد بود و گروه های القاعده و داعش را از این کشور بیرون خواهند کرد.

این درحالی است که پیش از این، نمایندگان گروه طالبان دوبار در قطر و یک‌بار در شهر ابوظبی با هیأت امریکایی دیدار کرده بودند.

طالبان همواره اعلام کرده اند که حکومت وحدت ملی «دست نشاندۀ امریکایی‌ها» است و به همین دلیل با سران این حکومت گفت‌وگو نمی‌کنند، بلکه با امریکایی‌ها گفت‌وگو می‌کنند؛ اما موقف رسمی حکومت این بوده است که بدون توافق حکومت افغانستان، گفت‌وگوهای صلح به نتیجه‌یی نخواهد رسید.

از سوی دیگر، ملا عبدالغنی برادر، یکی از بنیانگذاران گروه طالبان به تازگی به عنوان رییس دفتر سیاسی این گروه در قطر و معاون ملا هیبت الله رهبر گروه طالبان افغانستان تعیین شده است.

ششمین دور مذاکرات نمایندگان آمریکا و طالبان در قطر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد