تلاش-برای-ترویج-استفاده-از-محصولات-کشاورزی-داخلی

وزیر زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان می گوید که اداره تدارکات ملی با دهقانان قرارداد می کند تا محصولات کشاورزی داخلی در وزارت های دفاع و داخله استفاده شوند.

به گزارش افغان نیوز: سید شاه ولی نماینده دهقانان، امروز دو شنبه(28، عقرب) در برنامه "ورکشاب ایجاد اتحادیه های ملی محصولات زراعتی" گفت؛ حکومت تلاش دارد که افغانستان در بخش تولید مواد زراعتی خود کفا گردد تا محصولات کشاورزی بنام دیگر کشورها به خارج صادر نگردد.

وی افزود؛ این اولین ابتکاری است که از سوی اتحادیه های ملی محصولات کشاورزی ایجاد گردیده و یک اقدام جدی برای رشد محصولات کشاورزی در کشور می باشد.

نصیر احمد درانی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری تاکید داشت: رشد زراعت در افغانستان مانند دیگر کشورهای جهان نیاز به زمان طولانی دارد و برای تحقق آن باید زیربنا کافی وجود داشته باشد.

آقای درانی تصریح کرد؛ با اینکه مشکلات برای رشد محصولات کشاورزی در افغانستان وجود دارد اما از امکانات روستاهای کشور به شکل درست استفاده نمی گردد.

وی می گوید؛ سال آینده، تراکتورهای وزارت زراعت برای کشت محصولات زراعتی به شکل رایگان در اختیار دهاقین قرار می گیرد و امسال ده هزار تن تخم اصلاح شده زراعتی و ۲۰ تتن کود کمیاوی در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

وزیر زراعت گفت؛ پالسی حکومت این است که از دهقانان باید حمایت صورت گیرد، زیرا یگانه راه رشد تولید و صادرات محصولات کشاورزی، ارتباط مستقیم دهقانان با مارکت ها می باشد. بنابراین اداره تدارکات ملی با دهقانان قرارداد خواهد کرد تا محصولات کشاورزی داخلی در وزارت های دفاع و داخله استفاده شوند.

درانی گفت: براساس فرمان رییس جمهور، اگر مرغ داخلی نیازمندی وزارت های داخله و دفاع را برآورده کند، سربازان کشور هفته دو روز گوشت استفاده می کنند و از سوی هم محصولات کشاورزی داخلی ۲۵ درصد قیمت تر خریداری خواهد شد.

غلام سخی احمدزی، معین تامینات وزارت دفاع اظهار داشت: سه سال میشود که این وزارت از محصولات کشاورزی داخلی استفاده می کند و برای رشد تولیدات داخلی همکاری می کند.

وی افزود؛ استفاده از برنج داخلی در تمام قول اردوها، باعث راه اندازی کارخانه پروسس برنج در ولایت بغلان شده است. به گفته وی؛ این وزارت هیچ گونه میوه های خارجی را استفاده نمی کند، بلکه تمامی آن را تولیدات داخلی کشور خریداری می کند. بنابراین دهقانان باید محصولاتی را تولید کنند که از کیفیت کافی برخوردار باشد.

تلاش برای ترویج استفاده از محصولات کشاورزی داخلی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد