تلاش-ها-برای-کاهش-دارایی-های-غیر-قانونی

شماری از مسوولان می گویند که موضوع ثبت دارایی ها جز تعهدات حکومت وحدت ملی بوده و باید روی آن بررسی صورت گیرد تا از دارایی های غیر قانونی جلوگیری شود.

به گزارش افغان نیوز: یما ترابی، رئیس اداره سکرتریت مبارزه با فساد اداری، روز شنبه(31، سنبله) گفت که موضوع ثبت دارایی ها جز تعهدات حکومت است، بنابراین باید روی آن بررسی صورت گیرد تا از دارایی های غیر قانونی جلوگیری شود.

ناهید ایثار، رئیس ثبت و بررسی دارای ها گفت که ۹ سال قبل این اداره در اداره فساد فعال بود ولی اکنون در اداره امور آمده است که هدف شان جلوگیری از غصب و فساد می باشد تا یک نوع اعتماد میان دولت و مردم را بوجود بیاورد.

وی افزود؛ حدود ۵۰ هزار فورمه ثبت شده است که از این میان فورمه مقام های بلند رتبه دولتی را نشر می کنیم و در مورد دیگران بعدا تصمیم گرفته می شود. در ۱۰ سال گذشته ۹۰۰۰ هزار فورم را ثبت کرده اند در حالیکه  در شش ما حدود ۱۴ هزار فورمه ثبت شده است.

ناهید ایثار تاکید داشت، فارم های کارکنان و مقام های که در پست حساس فعالیت دارند نشر می شوند. وی افزود؛ همچنان مطابق قانون، دارایی های فرزندان، پدر و مادر نیز ثبت می شود که در کل یک الی سه ماه را در بر می گیرد. همچنان به کسانی که معلومات را به تاخیر می اندازند نیز اخطار داده می شود.

ناهید گفت؛ ۲۰ هزار بست را ثبت کرده است که ۱۵ هزار نفر می باشد و یک هزار دیگر آن هنوز باقی مانده است. وی افزود که در پروسه ثبت یک سیستم الکترونیکی ایجاد نموده ایم.

او علاوه نمود؛ یک مشکل دیگر نیز وجود دارد که کد جزایی افغانستان باید تعدیل می شد، کسب دارایی غیر قانونی جرم است. زیرا دارایی که بصورت غیر قانونی انتقال می شود دوباره قابل حصول بوده و برگرداننده خواهد شد.

تلاش ها برای کاهش دارایی های غیر قانونی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد