مقامات-امنیتی-ولایت-بغلان-غرق-در-فساد

شماری از اعضای شورای ولایتی بغلان مدعی اند که اکرام الدین سریع قوماندان امینه، خلیف الله قوماندان کندک اردو ملی، غنی خان قوماندان شاهراه و جنرال اطرافی رئیس امنیه این ولایت در رهبری جنگ ضعیف و غرق در فساد اند.

به گزارش افغان نیوز: محبوب الله غفاری عضو شورای ولایتی بغلان، روز یک شنبه(1، میزان) به خبرنگار افغان نیوز گفت که سقوط ۲۲ پاسگاه نظامی، تلفات بیش از ۹۰۰ سرباز و تصرف ولسوالی بغلان مرکزی و دهنه غوری و شماری از ساحات همجوار پلخمری مرکز این ولایت در جریان یک ماه ناشی از ضعف مسوولان امنیتی  بوده است.

آقای غفاری خاطرنشان ساخت که اکرام الدین سریع، قوماندان امینه و شماری از قوماندان جنگ در این ولایت به فساد متهم اند و فقط به دنبال چشم دوختن به بیت المال و تسلیم کردن مهمات به مخالفان مسلح می باشند.

این عضو شورای ولایتی علاوه کرد که مردم همیشه سرو صداهای شان را به منظور جایگزینی و تبدیلی این مقامات رسانه ای ساخته اند اما بخاطر که این قوماندانان به زور پول و آشنائی جایگاه  بدست آورده اند، هیچ توجهی به دادخواهی های مردم نمی شود.

از سوی هم محمد صفدر محسنی، رئیس شورای ولایتی بغلان وضعیت بد امنیتی را در این ولایت تایید می کند و می افزاید که تعیین، تغییر و تبدیل تمامی قوماندانان از سوی رئیس جمهور، شورای امنیت ملی و وزارت های دفاع و داخله صورت می گیرد.

آقای محسنی با رد گفته های محبوب الله غفاری یادآور شد که قوماندان امنیه ولایت بغلان آدم پرتلاش و با کفایت بوده اما در جریان ناامنی و شورش های ماه گذشته، وی به دعوت وزیر داخله عازم کابل شده بود.

رئیس شورای ولایتی بغلان مدعی شد که اگر قوماندان امنیه در جریان جنگ بغلان حضور می داشت، تلفات و خسارات بر نیروهای امنیتی وارد نمی شد و ولسوالی نیز سقوط نمی کرد.

وی همچنان اضافه کرد که قوماندان های کندک اردوی ملی، شاهراه و رئیس امنیه ضعیف عمل می کنند اما از توان حکومت محلی نیست که بتوانند تصمیم جدی برای جایگزینی آنان بگیرند.

محمد صفدر محسنی گفت که ولسوالی های بغلان مرکزی و دند غوری کاملا در تصرف طالبان می باشد و اطراف و شماری از مناطق ولسوالی های دهنه غوری و دند شهاب الدین، چشمه سیل، تاله و برفک، دوکه و نحرین، کیله گی و غرب این ولایت در ناامنی به سر می برد.

آقای محسنی از حمایت طالبان توسط مردم نیز سخن گفت و تصریح کرد که شماری از مردم به دلیل ترس از مخالفان دولت و یا با رضایت شان از طالبان حمایت می کنند و برای آنان غذا، مال و عشر زمین های شان را می دهند.

در همین حال محمود حقمل، سخنگوی والی بغلان تایید داشت که تلاش ها برای عقب زدن مخالفان وجود دارد؛ اما پاک سازی و بازپس گیری مناطق تحت کنترول طالبان به دلیلی گستردگی نیازمند همکاری و نیروهای بیشتر می باشد که هنوز این همکاری از سوی دولت مرکزی صورت نگرفته است. "گزارش از حبیبه حبیبی"

مقامات امنیتی ولایت بغلان غرق در فساد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد