تلاش-های-جامعه-جهانی-در-راستای-مبازره-علیه-مواد-مخدر-تاکنون-ناکام-بوده-است

معاون دوم ریاست جمهوری از بی نتیجه بودن تلاش های جامعه جهانی در امر مبارزه علیه مواد مخدر خبر داد و گفت: افزایش روزافزون کشت و قاچاق مواد مخدر درجهان ثمره ناکامی آنها پنداشته می شود.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری امروز یکشنبه(18 سرطان) در روز همایش همبستگی جهانی و هفته ی بسیج ملی علیه مواد مخدر در کابل گفت که افغانستان یکی از کشورهای قربانی تولید و چاقاق مواد مخدر در جهان است که بعد از جنگ و خشونت با مواد مخدر شناخته می شود.

آقای دانش تصریح کرد کشت مواد مخدر در افغانستان تاثیرات مستقیم بر اقتصاد و بنیاد خانواده وجامعه گذاشته باعث ایجاد فساد بیشتر در کشور می شود.

معاون دوم رئیس جمهور اظهار داشت که این پدیده نه تنها افغانستان بلکه جهان را متضرر و زیر ساخت ها را نابود و همچنان فرهنگ غنی دین داری کشور ما را متزلزل می سازد.

او همچنان خاطرنشان ساخت تاثیرات مستقیم بر نیروی بشری و کار افغانستان خواهد گذاشت که جوانان به جای تحصیل به مواد مخدر وابسته می شوند.

سرور دانش اظهار داشت فقدان امنیت و حضور دایم تروریزم بین المللی در کشور باعث شیوع کشت مواد مخدر شده که از این طریق تمامی عواید و درآمدهای شان را بدست می آورد.

وی اضافه نمود تولید مواد مخدر امسال نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و ولایت بادغیس به دلیل ناامنی زیاد در این اواخر بعد از هلمند دومین ولایتی است که کوکنار در آن بیشترین تولید را داشته است.

دانش افزود:" مسایل سیاسی و ناامنی ها زیاد در کشور باعث بی توجهی رسانه ها و جوانان در زمینه سایر مسایل اجتماعی از جمله مواد مخدر شده است که نمی توانند به این معضل بزرگ بعد از ناامنی رسیدگی نمایند."

معاون دوم رئیس جمهور غنی از کشورهای منطقه ای و بین المللی خواست تا در عرصه مبارزه، چلوگیری و برخورد جدی با قاچاقچیان مواد مخدر از هیچ تلاش دریغ نورزند.

سرور دانش یادآور می شود که کشور های همسایه و نیز بین المللی در برنامه های مبارزه علیه این پد یده را بازنگری کرده نکاتی را که نتیجه بخش تر است شامل پلان های آینده سازند.

او از سایر ارگان چون وزارت های انکشاف دهات، تحصیلات عالی، معارف، حج و اوقاف، داخله، دادگاه عالی، خارجه، زراعت، اطلاعات و فرهنگ؛ صحت و ارگان های محل نیز تقاضای همکاری با وزارت مبارزه علیه مواد مخدر را کرد و تاکید نمود که این پدیده تنها با یک وزارت خانه نابود شدنی نمی باشد و باید دست به دست هم داده از بین ببریم.

تلاش های جامعه جهانی در راستای مبازره علیه مواد مخدر تاکنون ناکام بوده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد