توافقنامه-سیاسی-تشکیل-حکومت-وحدت-ملی-باید-عملی-گردد

سران تیم اصلاحات و همگرایی جلسه اضطراری را امروز شنبه در قصر سپیدار برگزار کرده و خواهان عملی شدن بی‌قیدوشرط توافقنامه سیاسی تشکیل حکومت و حدت ملی گردیدند.

به گزارش افغان خبر:  این جلسه که امروز شنبه (۲۳ اسد) در کاخ سپیدار برگزارشده بود، رهبران و شخصیت‌های سیاسی، در کنار ابراز حمایت از برنامه‌ها و دیدگاه‌های اخیر رئیس اجراییه کشور، بر تطبیق بی‌قیدوشرط مواد توافق‌نامۀ سیاسی و عملی شدن اصلاحات در نظام تأکید ورزیدند.

در این دیدار، انجنیر محمد خان و حاجی محمد محقق معاونان ریاست اجراییه، صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه و رئیس جمعیت اسلامی افغانستان، استاد عطامحمد نور والی بلخ و رئیس اجراییه جمعیت اسلامی، ستر جنرال بسم‌الله محمدی وزیر دفاع پیشین، امرالله صالح رئیس پیشین امنیت ملی، داکتر عبدالبصیر انور وزیر عدلیه، محمد ناطقی رئیس کمیسیون نظارت بر اجرای توافق‌نامۀ سیاسی، میرویس یاسینی از شخصیت‌های متنفذ و نصرالله ارسلایی رئیس دارالانشای شورای وزیران افغانستان اشتراک کرده بودند.

روز پنج‌شنبه گذشته داکترعبدالله عبدالله اشرف غنی را در امر حکومت‌داری نالایق خوانده و تصریح کرده بود که باید رئیس‌جمهور با او در مورد مشکلات حکومت به‌صورت مستقیم سخن بگوید.

قرار است امروز رئیس اجرائیه کشور به صورت رو در رو با رئیس جمهورغنی ملاقات کرده و در مورد ادامه حکومت سخن گوید.

این در حالی است که تا ۵ روز دیگر مدت‌زمان توافقنامه سیاسی تشکیل حکومت ملی به پایان رسیده و رسماً حکومت آقای غنی و عبدالله غیر مشروع می‌شود.

توافقنامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی باید عملی گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد