توزیع-مواد-خوراکی-به-۵۰۰-خانواده-بی‌بضاعت-در-کابل

کمیته آلمان برای کودکان افغان با توزیع مواد خوراکی، دستکم ۵۰۰ خانواده بی‌بضاعت را در کابل تحت پوشش قرار داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ حاجی محمد عالم شهاب، رئیس کمیته آلمان برای کودکان افغانستان، امروز سه‌شنبه( ۲، قوس ) به رسانه ها گفت که ما حدود ۲۰ هزار  یورو کمک کرده‌ایم تا برای خانواد‌های بی‌بضاعت مواد خوراکی توزیع گردد.

وی افزود که این‌بار ۵۰۰ خانواده بی‌بضاعت تحت پوشش قرار گرفته و این کمک ها ادامه دارد. براساس سروی، خانواده‌های بی‌جا شده در سایر ولایت‌ها نیز از آن مستفید خواهند شد.

رئیس کمیته آلمان برای کودکان افغانستان گفت که امروز برای خانواده‌های بی‌بضاعت مواد خوراکی از قبیل آرد، برنج، روغن، لوبیا، نخود، چای و شکر توزیع شده است.

آقای شهاب اظهار داشت که این کمیته از آغاز انتشار ویروس کرونا در افغانستان تا کنون فعالیت داشته و در ماه میزان نیز  برای ۵۰۰  خانواده مواد خوراکی توزیع کرد.

در همین حال، عبدالمتین رحیم‌زی، رئیس مهاجرین کابل گفت که تاکنون هزاران خانواده بی‌بضاعت کمک‌های مواد خوراکی دریافت کرده‌اند. همچنان امارت اسلامی در تلاش است تا تمام خانواده‌های که به دلیل جنک‌های اخیر از ولایت‌ها بی‌جا شده اند را سروی و به آنان نیز کمک توزیع خواهد شد.

وی افزود که نزدیک به ۴۸  هزار خانواده به تازه‌گی در کابل سروی شده و قرار است به زودترین فرصت برای آنان کمک توزیع شود. به گفته وی، تاکنون چندین نهاد و موسسات خارجی برای بی‌جا شدگان مواد خوراکی و پول نقد کمک کرده اند.

او تصریح کرد که تاکنون حدود پنج هزار خانواده کمک دریافت کردند. همچنان روند سروی در ۲۲ ناحیه و ۱۴ ولسوالی کابل جریان دارد. 

از سوی هم، غلام حیدر یک تن از اعضای خانواده بی‌بضاعت با ابراز نگرانی می‌گوید که با آمد فصل سرما و بلند رفتن بهای مواد خوراکی، این کمک‌ها نیازمندی‌های شان را نمی‌تواند برآورده کند. 

وی از مسوولین امارت اسلامی خواست تا بهای مواد خوراکی و سوخت را در بازار های کشور کنترل کند تا مردم از فقر و گرسنگی هلاک نشوند.

این کمک ها در حالی صورت می‌گیرد که سازمان جهانی از  یک بحرانی بزرگ بشری در افغانستان هشدار داده است.

توزیع مواد خوراکی به ۵۰۰ خانواده بی‌بضاعت در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد