متقی-در-راس-یک-هیات-فردا-به-ناروی-می‌رود

سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی طالبان می‌گوید که امیرخان متقی، سرپرست این وزارت برای اشتراک در نشست ناروی، فردا عازم این کشور‌ می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی طالبان در توییتی نوشته است که متقی قرار است فردا(شنبه، 2 دلو) در راس یک هیات بلند پایه به اسلو، پایتخت ناروی سفر کند.

پیش از این، هفته گذشته سفیر ناروی در افغانستان با شماری از مقام‌های طالبان گفتگو کرده بود. طالبان در این دیدارها از سفیر ناروی خواسته بودند که آن کشور برای به رسمیت شناخته شدن طالبان پیش‌قدم شود.

این در حالی است که به تازگی وزارت خارجه ناروی اعلام کرده است که نشستی را در مورد افغانستان با حضور نمایندگان طالبان و سایر اقشار جامعه این کشور  به تاریخ 23 تا 25 ماه جاری میلادی بر گزار می‌کند.

در اعلامیه وزارت خارجه‌ ناروی آمده است که رهبران زن، روزنامه‌نگاران و افرادی که برای حفظ حقوق بشر و رسیدگی به مسائل انسانی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تلاش می‌کنند، در این نشست در کنار نمایندگان طالبان با مقام‌های ناروی حضور خواهند داشت.

ناروی گفته است که این گونه نشست‌ها مشروعیت‌بخشی یا به رسمیت‌شناختن طالبان نیست، اما باید با کسانی که عملا افغانستان را کنترول می‌کنند، گفتگو شود.  

متقی در راس یک هیات فردا به ناروی می‌رود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد