توزیع-کمک‌های-بشردوستانه-براساس-قوم-و-مذهب

معاون شورای عالی مصالحه حکومت پیشین از توزیع ناعادلانه کمک‌های بشردوستانه نهادهای بین‌المللی انتقاد کرده و می‌گوید که این‌کمک‌ها نباید بر بنیاد قومیت و مذهب توزیع شود.

به گزارش افغان نیوز؛ اسدالله سعادتی، معاون شورای عالی مصالحه ملی حکومت پیشین امروز( شنبه، ۳۰ دلو) در مراسم توزیع کمک‌‌ مواد غذایی بنیاد خیریه مهر آفرین گفت که هرچند با کمک‌های نهادهای خیریه فقر در جامعه محو نمی‌شود، اما وجدان‌های بیدار برای جلوگیری از گسترش فقر کار می‌کنند. 

آقای سعادتی افزود؛ در شرایطی که مردم با فقر و گرسنگی شدید مواجه‌اند، این کمک‌ها می‌تواند از آسیب‌های بیشتر به مردم نیازمند، جلوگیری کند.

او تاکید کرد که چهل سال جنگ در افغانستان کودکانی زیادی را یتم کرده و از لحاظ اخلاقی افراد و نهادهای خیریه باید در شرایط کنونی دست آنان را گرفته و در زمینه تامین معیشت زندگی و آموزش آنان تلاش نمایند. 

سعادتی از حکومت کنونی خواست که با فقرا و کسانی که نمی‌توانند مخارج روزانه‌ای‌شان را تامین کنند، کمک‌های فوری نماید تا مردم از شدت فقر آسیب بیشتر نبیند. او گفت که کمک‌های نهاد‌های بین‌المللی باید بر اساس نیازمندی افراد مستحق توزیع شود نه براساس قوم و مذهب. 

جاوید طهماسی، عضو بنیاد خیریه مهر آفرین نیز در مراسم توزیع کمک این نهاد به خانواده‌های نیازمند گفت که در گام نخست این بنیاد برای یتیمان و خانواده‌های بی سرپرست کمک‌های غذای توزیع می‌کند. 

او افزود که در گام بعدی این بنیاد با فراهم نمودن منابع مالی به دنبال تامین آسایش بیوه زنان و یتیمان است.

طهماسی بیان کرد که با تحولات اخیر سیاسی در کشور، آسیب زیادی به معارف به ویژه آموزش کودکان بی‌سرپرست رسیده و بنیاد مهر آفرین در پی تلاش برای دست یابی کودکان بی سرپرت به آموش و تربیت است. 

طهماسی نیز از حکومت کنونی خواست که کمک‌های سازمان‌های بین المللی  را عادلانه توزیع و جلو توزیع غیر عادلانه این کمک‌ها را بگیرد. 

خانواده‌های نیازمند که از سوی بنیاد مهرآفرین کمک‌های غذایی دریافت کرده این کمک‌ها را بسنده نداسته و خواستار افزایش کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای خیریه هستند. 

رمضان مالکی، شهروند کابل گفت که با آمد طالبان بیکاری به اوج خود رسید و سرپرست خانواده‌ها نمی‌توانند مخارج روزمره خانواده‌هایشان را تامین کنند. او گفت که کمک‌های نهاد‌های خیریه نمی‌تواند در دراز مدت فقر را در جامعه کاهش دهد و باید دولت برای مردم کار فراهم کند.

این در حالی است که بنیاد خیریه مهرآفرین امروز به ۷۰ خانواده نیازمند کمک‌های غذایی شامل آرد، روغن لوبیا و نخود توزیع کرده است.

توزیع کمک‌های بشردوستانه براساس قوم و مذهب

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد