۶۸۹-پروژه-به-دلیل-نبود-بودجه-ناتمام-مانده‌است

شرکت انکشاف ملی می‌گوید که از میان ۱۰۸۳ پروژه که در سال‌های گذشته زیر کار قرار داشت، کار ۳۹۴ پروژه تکمیل شده و ۶۸۹ پروزه دیگر نیمه‌کاره باقی مانده و تکمیل آن نیازمند بودجه است.

به گزارش افغان نیوز؛ ریاض‌الدین شریفی، معاون انسجام امور تولید و تجارت انکشاف ملی، امروز سه شنبه (۲ حوت) در یک نشست خبری گفت، اگر ادارات دولتی بودجه داشته‌باشند، شرکت انکشاف ملی آماده تطبیق پروژه‌های نیمه‌کاره در سال پیش ‌رو است.

به گفته او، برخی ادارات از جمله فواید عامه و وزارت انرژی و آب درخواست از سرگیری کار پروژ‌ه‌های‌شان را کرده‌اند و گفتگو در این مورد با آن‌ها جریان دارد.

آقای شریقی اما تاکید کرد که پروژه کانال آب قوش‌تپه در آینده نزدیک دوباره از سر گرفته خواهد شد. این پروژه آب را از دریایی آمو به ولسوالی اندخوی فاریاب انتقال می‌دهد که با تطبیق آن ۵۸۰ هزار هکتار زمین آبیاری خواهد شد.

به گفته آقای شریفی، ادارات و نهادهای دولتی حدود ۱۴ میلیارد افغانی از اداره انکشاف ملی بدهکار اند. 

وی با اشاره به بده‌کاری این اداره از شرکت‌های قراردادی هم گفت که در حال حاضر ۴.۶ میلیارد افغانی در حساب بانکی شرکت انکشاف ملی وجود دارد و پرداخت بدهی شرکت‌های قراردادی آغاز شده‌است.

به گفته او تاکنون ۱.۴ میلیارد افغانی از بدهی شرکت‌های قراردادی پرداخت شده‌است.

او در بخش دیگر سخنانش گفت پس از رسیدگی به چالش‌های فابریکه تولیدی سمنت جبل‌السراج ظرفیت تولیدی این فابریکه به ۸۰ تن در روز می‌رسد.

در همین حال، مولوی عبدالولی عادل؛ معاون مالی اداره انکشاف ملی گفت امنیت سراسری در کشور تامین شده و زمینه بازسازی فراهم است.

این مقام حکومتی، منفک‌کردن کارمندان دولت پیشین را رد کرد و گفت که این موضوع حقیقت ندارد.

او از کسانی که به خارج از کشور رفته‌اند نیز خواست که به کشور برگردند و به مردم خدمت کنند.

این در حالی است که پیش از این انتقادهایی از برکناری گروهی کارمندان دولت پیشین از سوی حکومت طالبان مطرح شده‌بود.

۶۸۹ پروژه به دلیل نبود بودجه ناتمام مانده‌است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد