وزیر-امر-به-معروف-پیروزی-ما،-نصرت-الهی-است

وزیر امر به‌معروف و نهی از منکر امارت اسلامی طالبان، می‌گوید که فتح و پیروزی ما کمال نه؛ بلکه فضل و نصرت الهی است.

به گزارش افغان نیوز؛ شیخ محمد خالد حنفی، وزیر امر به‌معروف و نهی از منکر طالبان، امروز سه‌شنبه(۱۰، حوت) در در مراسم گرامی‌داشت از دومین سال‌گرد توافق‌نامه دوحه، گفت: فتح و پیروزی کمال ما نه؛ بلکه فضل و نصرت الهی است. 

وی افزود که جهانیان برای افغان‌ها دو گزینه (مرگ و زندان) را انتخاب کردند؛ اما نصرت الهی برای ما این فتح بزرگ را نصیب کرد.

وزیر امر به‌معروف و نهی از منکر طالبان در ادامه تصریح کرد که استقامت، اخلاص، اتحاد و ایمان، مسلمان را به پیروزی می‌رساند.

در همین حال، مولوی عبدالسلام حنفی؛ معاون اداری رییس‌الوزرای طالبان نیز در این مراسم گفت: متعهد هستیم خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد؛ اما در عین حال خواهان عملی‌کردن توافق‌نامه دوحه از سوی دیگران نیز خواهیم بود.

شیخ شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم در مراسم گرامی‌داشت از دومین سال‌گرد توافق‌نامه دوحه گفت که بزرگ‌ترین نعمت خداوند بر افغان‌ها همین است که پس از ۴۳ سال دوباره صاحب حاکمیت ملی شدند. 

او افزود که توفق‌نامه دوحه و فتح کابل همانند صلح حدیبیه و فتح مکه مکرمه واقع شد.

دولت طالبان، امروز سه شنبه (۱۰ حوت) با نشر اعلامیه‌ای به همین مناسبت، اعلام کرده که امروز «یک روز پرافتخار برای ملت افغانستان» است.

این توافق‌نامه به تاریخ دهم حوت ۱۳۹۸ میان مسئولان ارشد امریکا به نمایندگی زلمی خلیل‌زاد و رهبران طالبان در دوحه به امضا رسید؛ توفق‌نامه‌ای‌ که نتیجه دوساله آن باعث بیرون‌شدن نیروهای امریکایی از افغانستان، سقوط دولت و تسلط طالبان شد.

وزیر امر به معروف: پیروزی ما، نصرت الهی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد