ثبات-افغانستان-و-پاکستان-به-نفع-دو-کشور-و-منطقه-می-باشد

آقای اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در دیدار با رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان اظهار داشته است که ثبات افغانستان و پاکستان به نفع دو کشور و منطقه می باشد و میتواند شهروندان دو کشور را از فقر نجات دهد.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی رییس جمهور کشور بعد از ظهر امروز با ژنرال قمر باجوه رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان که در راس یک هیات آن کشور به کابل سفر کرده در ارگ دیدار کرده و این سفر هیات پاکستان را فصل جدیدی برای همکاری میان دوکشور عنوان کرد و آن‌را در شرایطی که فرصت‌های همکاری خوبی ایجاد شده است، مهم خواند.

در این دیدار، روی موضوعات گوناگون به خصوص امنیت منطقه، روابط دو جانبه، صلح و ثبات، مبازره با تروریزم، روابط  ترانزیت و تجارت، مناسبات میان مدت و دراز مدت افغانستان و پاکستان، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

هیات پاکستانی تعهد سپرد که آن کشور به هرگونه همکاری در راستای مبارزه با تروریزم که تهدید مشترک می باشد، آماده است و از میکانیزم صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند.

محمداشرف غنی تاکید کرد که تیم کاری دوجانب گام های بعدی را در سکتورهای مختلف بردارند تا چارچوب واضح همکاری همه جانبه بخاطر تأمین صلح و ثبات در منطقه تدوین و گام‌های عملی دراین راستا برداشته شود. وی بر ایجاد سیستم نظارتی و زمان بندی شده برای هریک از تعهدات طرفین تأکید نمود.

هیات پاکستان همچنان تعهد نمود که تیم‌های کاری، روی پلان های عملی و تطبیقی کار خواهند کرد.

آقای غنی گفت که بخاطر فضای مناسب ایجاد شده باید گام های عملی برداشته شود و فضای اعتماد میان دو طرف به گونه واضح به جود آید. وی افزود که ثبات افغانستان و پاکستان به نفع دو کشور و منطقه می باشد و میتواند شهروندان دو کشور را از فقر نجات دهد

محمداشرف غنی خاطر نشان ساخت که ما منحیث مسوولین، دَین تاریخی داریم تا برای مردم خود کار نماییم و از فضای به وجود آمده به نفع هردو کشور و منطقه استفاده کنیم.

هر دو  جانب تأکید کردند که باید اسیر گذشته نشویم و با توجه به شرایط حاضر نیاز جدی است تا آینده نگر باشیم و برای داشتن یک آینده مرفه به گونه جدی کار نماییم.

گفتنی است که پس از اعلام استراتیژی جدید امریکا برای افغانستان، پاکستان به دلیل حمایت از گروه‌های تروریستی به شدت زیر فشار جامعه جهانی به ویژه واشنگتن قرار گرفته است.

دونالد ترامپ رییس جمهور و شماری از مقام‌های امریکایی هشدار داده اند که اگر پاکستان دست از حمایت از گروه‌های تروریستی بر ندارد، واشنگتن کمک های خود به اسلام آباد را قطع خواهد کرد.

ثبات افغانستان و پاکستان به نفع دو کشور و منطقه می باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد