جریان-های-سیاسی-مانع-برگزاری-انتخابات-می-شوند

شماری  از فعالان مدنی میگویند، جریان‌های سیاسی مانع برگزاری انتخابات می‌گردد و کمیسیون مستقل انتخابات نیز استقلالیت کاری ندارد و وابسته به نهادها و اشخاص دولتی است.

به گزارش خبرگزازی افغان نیوز: این فعالان مدنی امروز( سه شنبه 2 جوزا )، با ایجاد گردهمایی در پارک شهرنو کابل خواهان اعلان هرچی زودتر تقویم انتخاباتی از سوی نهادهای انتخاباتی شدند و گفتند که جریان‌های سیاسی مانع برگزاری انتخابات میشوند.

فهیم صدیقی یکتن از فعالان مدنی میگوید:« از کار کمیسیون مستقل انتخابات شش ماه میگذرد که سکوت کمیسیون و بی مسوولیتی حکومت روند برگزاری انتخابات را نا ممکن جلوه میدهد».

وی گفت، اگر حکومت اراده برگزاری انتخابات رانداشته باشد، کمیسیون مستقل انتخابات باید لغو گردد. مسولین بنابر تعهداتی که داشتند تمام شان، به تحقق اهداف مردم استوار نبوده است.

زبیر ولی زاده یکی دیگر از فعالان مدنی میگوید:« آرای مردم از طرف حکومت وحدت ملی نادیده گرفته شده وتعهداتی که به خاطر کسب ارا ازمردم گرفته بودند در این راستا هیچ گونه عملی تا به حال صورت نگرفته است».

وی همچنان اضافه کرد، مداخله احزاب سیاسی در کمیسیون مستقل انتخابات مانع روند برگزاری انتخابات شده است.

سید ارشاد هاشمی یکی از فعالان مدنی میگوید:« پیام ما برای حکومت وحدت ملی این است که از بازی های ملامت و ناسلامت خود بگذرید و انتخابات شفاف و بر اساس اعتماد برگزار کنید.

وی گفت، اگر کمیسیون مستقل انتخابات تقویم مشخص ندارد، بگذارید که مردم تصمیم  بیگیرد، و اگر به کمبود بودجه مواجه هستید واضح بگوید که مردم فی نفر یک افغانی جمع کرده بودجه کمیسیون را تمویل کنند.

هاشمی ضمن سخنان اش گفت، با ساختار کنونی حکومت وحدت ملی موافق نیستیم، باید به شهروندان کشور احترام گذاشته و دخالت در کمیسیون مستقل انتخابات نداشته باشند.

بنأ خواست ما از کمیسیون مستقل انتخابات و حکومت این است که، روحیه همکاری داشته، کمیسیون باید استقلالیت خود را حفظ نموده و تقویم برگزاری انتخابات را هرچی زودتر اعلان کند.

در قطعنامه این گردهمایی امده است، انتخابات یک روند قانونی و ملی جهت گزینش زعیم و نماینده ها در کرسی های انتخابات از طریق رای آزاد، سری و مستقیم میباشد.

پارلمان که در واقع مظهر اراده ملت است و نظارت از قوه اجرایه میکند به خانه ذلت و معامله مبدل شده و منافع ملی کشور را قربانی منافع گروهی، سازمانی و شخصی کرده است.

خواست معتریضین از حکومت وحدت ملی و کمیسیون مستقل انتخابات این است که، مهر نا مشروعیت و غیر قانونی بودن را از جبین پارلمان کشور پاک کنند.

خواست ما از کمیسیون مستقل انتخابات:

کمیسیون مستقل انتخابات مکلف است تا هرچی زودتر تقویم انتخابات پارلمانی را در سال جاری اعلان نموده و کمیسیون، مستقل بودن خویش را در امر اعلان تقویم جدید انتخابات پارلمانی باید به ملت ثابت نماید.

طبق فیصله تصویب شورای ملی اعلان تقویم و برگزاری انتخابات ازصلاحیت های مربوطه کمیسیون مستقل انتخابات بوده، و تقویم پیش بینی شده برگزاری انتخابات در قانون اساسی کشور تسجیل بوده است، بنا کمیسیون مستقل انتخابات طبق قانون اساسی و صلاحیت های خویش هرچی زودتر تقویم انتخابات پارلمانی را درسال جاری مشخص نماید.

 

 

 

 

جریان های سیاسی مانع برگزاری انتخابات می شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد