جریمه-یک-میلیون-دالری-رییس-پیشین-فوتبال-افغانستان

بخش قضایی کمیتۀ اخلاقی فیفا، کرام الدین کریم رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان را به پرداخت معادل یک میلیون دالر امریکایی جریمه کرد.

به گزارش افغان نیوز: فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا، کرام الدین کریم رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان را برای همیشه از فعالیت‌های مربوط به فوتبال در سطح ملی و بین المللی منع کرده‌است.

بخش قضایی کمیتۀ اخلاقی فیفا روز شنبه، هشتم ماه جون، آقای کریم را به سوء استفاده از صلاحیت وظیفه‌ای و آزار و اذیت جنسی چندین بازیکن زن مقصر شناخت و او را به پرداخت معادل یک میلیون دالر امریکایی هم جریمه کرد.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال گفته است که تحقیقات در مورد آقای کریم به اساس شکایت‌های دستکم پنج عضو پیشین تیم فوتبال زنان افغانستان صورت گرفته است.

در ادامه آمده است که این بازیکنان زن، کریم را به بدرفتاری جنسی مکرر در میان سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۸ متهم کرده بودند.

در همین حال، خالده پوپل مدیر مسئول پیشین تیم ملی فوتبال زنان افغانستان نیز یکی از شکایت کنندگان است که سال هاست در دنمارک به سر می‌برد. وی شام شنبه، هشتم ماه جون، در گفتگو با رادیو آزادی از تصمیم فیفا استقبال کرد.

پوپل افزود که هنوز هم اعتراض دارد؛ زیرا سکرترجنرال فدراسیون فوتبال افغانستان و برخی از مربیان که مشمول این قضیه بودند، فیفا هنوز در مورد آنان تصمیم نگرفته است.

این درحالی است که به دنبال انتشار گزارشی از سوی روزنامۀ بریتانیایی گاردین در مورد اتهام‌های سوء رفتار جنسی در فدراسیون فوتبال افغانستان در ماه نومبر سال ۲۰۱۸ میلادی، هم فیفا و هم لوی سارنوالی افغانستان تحقیقات در مورد این قضیه را آغاز کردند.

در نهم دسمبر، فیفا کرام الدین کریم رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان را موقتاً از همه فعالیت‌های مربوط به فوتبال در سطح ملی و بین‌المللی برای ۹۰ روز ممنوع کرد.

لوی سارنوالی افغانستان هم در آخرهای ماه دسمبر سال ۲۰۱۸ پنج تن به شمول کریم را ممنوع الخروج اعلام کرد.

جریمه یک میلیون دالری رییس پیشین فوتبال افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد