جلسه-بورد-مشترک-نشست-بروکسل-در-کابل-دایر-گردید-حکومت-از-تحقق-وعده-هایش-سخن-میزند

بورد مشترک برای انسجام و هماهنگی در نشست بروکسل با حضور رئیس جمهور غنی، مقام های بلند رتبه دولتی و نمایندگان کشور های کمک کننده در کابل دایر گردید و مسئولان حکومتی در مورد تحقق وعده هایشان گزارش دادند.

به گزارش افغان خبر: این گروه کاری مشترک امروز یک شنبه (14سنبله) در ارگ ریاست جمهوری در کابل برگزارشد و حکومت درحالی از تحقق وعده هایش سخن میزند که هنوز اختلافات درون حکومتی به دلیل عدم تحقق وعده ها جریان دارد.

اختلافات رئیس جمهور و رئیس اجرائیه به دلیل عدم اجرایی شدن موافقتنامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی و همچنان اختلاف جنرال دوستم با رئیس جمهور به دلیل انحصار قدرت از سوی ارگ ادامه دارد.

رئیس جمهورغنی در آغاز این نشست بیان کرد که دولت افغانستان نظریات و پیشنهادات اعضای گروه را برای عملی کردن تعهدات خویش جدی میگیرد و در پی اجرای آن است.

اکلیل حکیمی وزیرمالیه کشور نیز از دست آورد های حکومت در راستای تحقق وعده های شان در کنفرانس لندن بیان داشت که در رستای حرکت به سوی خودکفایی، عواید دولت 1.2 میلیارد دالرافزایش را نشان میدهد.

به گفته وی، مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه فساد ۲۰ قضیه مهم فساد را که پرونده های برخی مقام های عالی رتبه دولتی نیز شامل آن می باشد، زیر بررسی گرفته است.

همچنان گزینش ۴وزیر، ۹معین و ۴سفیر زن و تقویت سکتور خصوصی به ویژه پیشه وران زن،‌ در کشور نشان دهنده اراده افغانستان برای عملی ساختن وعده هایش به جامعه جهانی است و برای عملی ساختن این برنامه ها نیاز است تا کشورهای کمک کننده با افغانستان همکار باشند.

حکیمی پروژه های اقتصادی کاسا یک هزار، بازگشایی بندر چابهار، تاپی، آغاز کار خط آهن هرات، ترکمنستان و چین به  را برای رشد تجارت در افغانستان عملی عنوان کرد و گفت که در آینده نزدیک پروژه های ذیل اجرا میگردد.

نماینده ویژه سرمنشی ملل متحد برای افغانستان نیز بر ادامه کمک های جامعه جهانی به افغانستان تاکید ورزید.

تدامیچی یاماموتو نماینده ویژه بانکی مون در کابل گفت: "پیشرفت در راستای تطبیق برنامه های دولت افغانستان مستلزم امنیت است؛ اما متاسفانه ادامه نا امنی ها تاثیرات بزرگی را بالای افغانستان گذاشته است. در نشست بروکسل از جامعه جهانی خواسته خواهد شد که به کمک های شان به افغانستان ادامه دهند ولی آنان باید مطمین شوند که برنامه های اصلاحی حکومت موثر واقع شده است".

مبارزه علیه فساد اداری، اصلاحات در سیستم حکومت داری، اصلاحات در مورد برگزاری انتخابات، توجه به حقوق زنان و بهبود وضعیت اقتصادی کشور به منظور رسیدن به خودکفایی از وعده های مهم دولت به کشورهای کمک کننده است.

قرار است تا یک ماه دیگر نشست بروکسل برگزار گردد، اما مردم افغانستان بیشتر نگران اختلافات درونی حکومت اند و این اختلاف ها باعث کندی و عدم تحقق این وعده ها خواهد شد.

 

جلسه بورد مشترک نشست بروکسل در کابل دایر گردید/ حکومت از تحقق وعده هایش سخن میزند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد