جلسۀ-فوق‌العادۀ-امنیتی-به-ریاست-رئیس-جمهورغنی-برگزارشد

جلسه فوق العاده امنیتی قبل ازظهر امروز به ریاست محمداشرف غنی به منظور بررسی رویداد دیروز کابل با حضور مقامات ارشد امنیتی درارگ ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش افغان نیوز : در خبرنامه ای که از سوی نهاد ریاست جمهوری به رسانه ها رسیده ، آمده است : جلسه فوق العاده امنیتی که قبل از ظهر امروزشنبه(13جوزا) در ارگ دایر شد ابتدا، بخاطر وقوع رویداد روز گذشته در کابل ابراز تأسف عمیق گردید و مسوولین ارشد نهادهای امنیتی در خصوص چگونگی رویداد متذکره گزارش دادند.

دیروز در درگیری میان نیروهای امنیتی و صدها معترضی که علیه ناامنی در پایتخت افغانستان راهپیمایی می‌کردند، دست کم ۵ نفر کشته و بیشتر از ۲۰ نفر زخمی شدند.

جلسه، پس از استماع گزارش امنیتی مسوولین، فیصله نمود که رویداد دیروز در کابل به‌گونۀ جدی و همه‌جانبه مورد بررسی قرار گیرد و آنانی‌که در انجام وظایف مرتکب عمل خلاف قانون شده‌اند، شناسایی و برحسب قوانین نافذۀ کشور مجازات شوند.

اشرف غنی، به مسوولین امنیتی هدایت داد که تدابیر بیشتر برای تأمین امنیت مردم را روی‌دست گیرند و در این زمینه از هیچ نوع تلاش دریغ ننمایند.

تظاهرات دیروز در پی حمله مرگبار روز چهارشنبه کابل و در اعتراض به آنچه "عدم کفایت دولت در تامین امنیت مردم" خوانده شد، برگزار شد

اشرف غنی، در نشست فوق‌العاده امنیتی به دادستان کل افغانستان دستور داده است تا در مورد خشونت‌ها در جریان تظاهرات دیروز در کابل تحقیق کند.

درهمین حال مراد علی مراد، معاون ارشد وزارت داخله افغانستان در نشست خبری در کابل گفت که دولت افغانستان خشونت‌های دیروز را که منجر به کشته شدن ۵ معترض و زخمی شدن حدود ۲۰ تن دیگر آنها شده، بررسی می‌کند و هرکسی که عامل تیراندازی به معترضان شناخته شود، محاکمه خواهد شد.

آقای مراد گفت که دولت حاضر است با نمایندگان معترضان گفت‌وگو کند و پیشنهادات و نظرات آنها را "به دقت گوش کند."

سازمان عفو بین‌الملل نیز دیروز از دولت افغانستان خواست تا عاملان تیراندازی به تظاهرکنندگان در کابل را شناسایی و به محاکمه بکشاند.

دفتر ماموریت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) نیز گفته که معترضان در کابل و "آنانی که وظیفه دارند از تظاهرکنندگان حفاظت کنند" هر دو، مکلف به اجتناب از خشونت هستند.

 

جلسۀ فوق‌العادۀ امنیتی به ریاست رئیس جمهورغنی برگزارشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد