جنایات-گروه-طالبان-علیه-مردم-قابل-قبول-نیست

شماری از مجاهدین می‌گویند؛ جنایات گروه طالبان علیه مردم بیگناه افغانستان قابل قبول نیست و هیچ جنبه قانونی و شرعی ندارد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، محمد امین کریم نماینده ارشد گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی امروز (پنج شنبه 21 ثور) در یک برنامه خبری در کابل گفت؛ در افغانستان طالب خوب و طالب بد وجود دارند که باید بین این دو تفکیک صورت گیرد.

آقای کریم گفت؛ جنایت گروه طالبان علیه مردم بیگناه کشور قابل قبول نیست و هیچ جنبه قانونی و شرعی ندارد. او افزود؛  حکومت باید با طالبان خوب وارد مذاکره شود و انان را به میز مذاکره دعوت نماید.

از سوی دیگر حامد کرزی رئیس جمهور سابق کشور گفت؛ افغان‌ها همواره نشان داده اند که تابع امر هیچ کس نمیشوند و خارجی‌ها بدانند که این ملت یک ملت سر بلند و آزاد اند و باید این آزادی را احترام نمایند.

آقای کرزی گفت؛ دختران و پسران افغانستان باید به خاک کشور خود بمانند و تلاش کنند تا آموزش دیده چراکه بی سوادی عامل بدبختی این کشور است.

رئیس جمهور سابق بیان داشت؛ اگر جوانان افغان سواد بیاموزند، رئیس جمهور امریکا یک روز برای تداوی به افغانستان خواهد آمد و خود را تحت نظر یک جوان افغانستان تداوی خواهد کرد.

کرزی تاکید کرد افغانستان فردا روشن است و این کشور از وضعیت کنونی بیرون میشود و این کشور به یک سرزمین با ثبات تبدیل خواهدشد.

از سوی دیگر کریم خلیلی معاون شورای عالی صلح گفت؛ در شرایط کنونی باید احزاب سیاسی بین خود اتحاد کنند و کشور را از وضعیت کنونی نجات دهند.

خلیلی افزود؛ نباید مجاهدین به گذشته سیاه خود برگردند و باید انان برای پایان دادن جنگ در افغانستان تلاش کنند. او افزود؛ اگر جنگ افغانستان ادامه پیدا کند جنگ نیابتی شکل میگرد.

معاون شورای عالی صلح گفت؛ مردم افغانستان نباید اجازه بدهند که افغانستان همانند سوریه میدان جنگ قدرت های بزرگ قرار گیرند.

او افزود؛ اگر مردم افغانستان اتحاد داشته باشند قدرت همانند شوروی در مقابل این مردم مقاومت کرده نمیتواند.

خلیلی تاکید کرد؛ مردم نباید اجازه دهند که دشمنان مردم افغانستان برنامه های خود را در افغانستان عملی سازند و این ملت را به خاک و خون بکشانند.

 

جنایات گروه طالبان علیه مردم قابل قبول نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد