جنبش-روشنای-؛تظاهرات-دوم-اسد-را-ملغی-اعلام-کرد

شورای عالی جنبش روشنایی با رئیس جمهور محمد اشرف غنی دیدار کرد و تظارات دوم اسد را ملغی اعلام کرد و قرار شده است که کمیسیون تخنیکی ایجاد و موضوع برق ولایت بامیان را به صورت اساسی مورد بحث قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: محمد اشرف غنی شام روز (یک شنبه 1 اسد) با شورای عالی جنبش روشنایی دیدار کرد و  تظاهرات که قرار بود روز دو شنبه دو اسد در کابل برگزاری شود ملغی اعلام کرد و تحقق خواست جنبش روشنای قرار است که کمیسیون تخنیکی ایجاد و موضوع برق ولایت بامیان را به صورت اساسی مورد بحث قرار دهد.

در این دیدار رئیس جمهور حادثه دوم اسد – ده‌مزنگ را به عنوان فاجعه قرن ۲۱ یاد کرده است و گفته است که" ما در وضعیتی قرار داریم که از یک سو در گلیم غم نشسته ایم و از سوی دیگر باید برای آینده فکر و برنامه داشته باشیم".

آقای غنی بیان داشته است: حرکت های مدنی مورد استقبال حکومت قرار دارند و قانون اساسی افغانستان به عنوان وثیقه ملی حق شهروندان را تضمین نموده است. رئیس جمهور پیشنهاد نمود تا برای انکشاف و توسعه افغانستان مرکزی یک بحث اساسی آغاز گردد.

وی افزوده است: پلان بازسازی و توسعه ساحه دشت برچی تحت کار می باشد.

رئیس جمهور غنی گفته است که مراسم گرامی داشت از شهدای دوم اسد-ده‌مزنگ با حضور خانواده‌های شهدا برگزار می گردد.

از سوی دیگر احمد بهزاد نماینده مردم در شورای ملی به نمایندگی از اعضا شورا جنبش روشنایی گفته است: شورای عالی مردمی جنبش روشنایی تظاهرات دوم اسد را ملغی اعلام نموده و حاضر به گفتگو با حکومت می باشند.

آقای بهزاد با اشاره به حرکت مدنی جنبش روشنایی گفت، مبارزه ما برای عدالت و یک افغانستان دموکراتیک بوده و مطالبات ما برای حل مشکلات می باشد.

این عضو جنبش روشنایی تاکید کرده است:" ما خواهان عزت برای نظام افغانستان، تصحیح مناسبات و اصلاحات می باشیم و مطالبات مشروع مردم را از حکومت می خواهیم".

قرار بود که جنبش روشنایی در یکمین سالگرد تظاهرات سال گذشته دوم اسد که منجر به کشته شدن حدود 100 تن و زخمی شدن بیش از دو صد تن شد، اعتراض مدنی گسترده را در کابل و ولایات کشور راه اندازی کنند.

جنبش روشنای ؛تظاهرات دوم اسد را ملغی اعلام کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد