جنگجویان-سابق-طالبان؛-پناهندگان-امروز-در-آلمان

مقامات آلمان اعلام کردند که هزاران تن از جنگجویان سابق طالبان به آلمان آمده و در کنار سایر پناهجویان درخواست پناهندگی داده اند.

به گزارش افغان نیوز به نقل از مجله آلمانی اشپیگل، وزارت مهاجرت و پناهجویان آلمان به مقام‌های امنیتی این کشور خبر داده که هزاران پناهجو در جریان درخواست پناهندگی، خود را به عنوان جنگجویان سابق طالبان معرفی کرده اند.

بر اساس گزارش اشپیگل ۷۰ تن از آنها زیر پیگیری دادستان فدرال آلمان قرار دارند. این در حالی است که هنوز معلوم نیست که آیا تمام مظنونانی که درخواست پناهندگی داده‌اند، جنگجویان فعال طالبان بودند یا خیر.

اشپیگل نوشته که تاکنون ۶ نفر برای تحقیقات بازداشت شده و جلسات اولیه دادگاه که شامل چندین نفر دیگر بوده هفته آینده برگزار می‌شود.

اما شماری از پناهجویان خود شان را به دلیل انیکه بتوانند در آلمان پناهنده شوند، چنین ادعایی کرده اند.

شماری پناهجویان با این طرز فکر که ما جنگجوی سابق طالبان بوده ایم و اکنون از این گروه جدا شده ایم، اگر به افغانستان باز گردیم از یک سو طالبان مارا تهدید میکنند و از طرف دیگر دولت به اتهام همکاری با طالبان در گذشته ما را زندانی خواهند کرد ؛ درخواست پناهندگی داده اند.

کنوانسیون مربوط به وضعیت پناهندگان که تعریف می‌کند پناهنده چه کسی است ؟ و حقوق افراد پناهنده و مسئولیت کشورهای عضو را نسبت به پناهجویان مشخص می کند، برای پناهجویانی که مظنون به انجام جرایم جنگی و ضد حقوق بشری هستند، اجرا نمی‌شود.

این در حالی است که در شماری از ایالت های آلمان، بیشتر درخواست پناهندگی، پناهجویان آلمان رد شده و از آنها خواسته شده است که آلمان را ترک نموده به وطن شان باز گردند یا کشور سومی را انتخاب نمایند.

جنگجویان سابق طالبان؛ پناهندگان امروز در آلمان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد