کارکرد-کمیسیون-های-انتخاباتی-ناکام-بوده-است

شماری از نهاد های مدنی ناظر برانتخابات میگویند که در این مدت هیچ کاری برای برگزاری انتخابات انجام نشده و انتخابات در سال جاری برگزار نمیشود.

به گزارش افغان نیوز: اعضای نهادهای نظارت از انتخابات، امروز پنج شنبه (17حمل) با برگزاری کنفرانس خبری در کابل گفتند که کمیسیون انتخابات تاکنون در عمل برنامه‌ای را برای برگزاری انتخابات روی دست نگرفته و ممکن است انتخابات پارلمانی در سال جاری برگزار نشود.

محمد یوسف رشید رییس اجراییه «بنیاد انتخابات آزاد و شفاف و عادلانه»، بیان کرد که اعضا و فعالان نهادهای ناظر بر انتخابات در هفته‌ی گذشته نگرانی شان را با مسوولان کمیسیون‌ انتخابات شریک کرده‌اند.

به باور وی تاخیر در فعالیت‌های کمیسیون انتخابات باعث می‌شود که انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی در سال جاری برگزار نشود.

رییس اجراییه بنیاد انتخابات آزاد،شفاف و عادلانه گفت بنابه این دلایل احتمال این وجود دارد که مراحل عملی روند برگزاری انتخابات به تاخیر بیافتد و انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی در سال جاری برگزار نشود.

آقای رشید گفت مطالق قانون انتخابات باید ۶ ماه قبل فهرست رای دهندگان آماده شود که هنوز در این مورد کاری نشده و نیز کمیسیون انتخابات فهرست حوزه‌های انتخاباتی را اعلام  نکرده است.

حکومت در این اواخر سیستم الکترونیکی را آورده است که قرار است انتخابات پیش رو با استفاده از این سیستم ها برگزار گردد.

کارکرد کمیسیون های انتخاباتی ناکام بوده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد