حامیان-اقتصادی-گروه-داعش-شناسایی-شوند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشته است که کشورش از اقدام مشترک برای مبارزه با گروه داعش حمایت کرده و حامیان اقتصادی گروه داعش باید شناسایی شوند.

به گزارش افغان نیوز: ماریا زاخارووا، سخن‌گوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس خبری گفته است که کشورش از اقدام مشترک برای مبارزه با گروه داعش حمایت می‌کند و طرح یک قطع‌نامه برای وضع تحریم‌های تجارتی و اقتصادی بر مناطق تحت کنترل داعش را به شورای امنیت سازمان ملل فرستاده است.

این مقام وزارت خارجه روسیه هم‌چنان گفته است که منابع مالی داعش باید از طریق ایجاد ادارت خاص و با همکاری مشترک و چندجانبه، شناسائی گردد.

وی تصریح کرده است که منابع مالی داعش، باعث پیشرفت این گروه شده است. وی افزوده است که داعش در سال ۲۰۱۶ تا ۲۵۰ ملیون دالر از بات فروش نفت به دست آورده در حالی که این رقم یک سال قبل از آن بیش از یک میلیارد دالر بوده است.

ماریا زاخارووا می‌گوید که حملات هوایی این کشور در سوریه منجر به نابودی جنگ افزارها و منابع مالی داعش در این کشور شده و این گروه می‌خواهد با جمع‌آوری مالیات،‌ اخاذی،‌ آدم ربایی، تجارت آثار عتیقه، فروش اعضای بدن انسان و سرمایه گذاری در بخش ماهی پروری در عراق، دوباره عواید خود را افزایش دهد.

وی تأکید کرده است، در اکتبر ۲۰۱۶ در جلسه عمومی گروپ مالی برای مونیتورینگ مالی در پاریس، اسنادی افشاء شد که نشان می‌داد گروه داعش تلاش دارند در بخش تجارت ساختمان‌ها در آلمان و در بخش اموال غیر منقول در اروپا، امریکا و ترکیه سرمایه گذاری کند.

حامیان اقتصادی گروه داعش شناسایی شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد