حضور-طولانی-آمریکا-به-معنی-دوام-جنگ-در-افغانستان-است

حزب کنکره ملی می‌گوید: حضور طولانی مدت امریکا و افزایش نیروهای این کشور به افغانستان به معنی دخالت کشورهای همسایه در امور افغانستان بوده و دوام جنگ را در پی دارد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عبدالطیف پدرام، رهبر حزب کنکره ملی امروز (سه شنبه 11 میزان) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت: امریکا برای تحقق دموکراسی و ملت سازی در افغانستان جنگ نمیکند بلکه برای به دست آوردن منابع مواد خام در این کشور حضور نظامی دارد و جنگ را طولانی می‌سازد.

آقای پدرام گفت: امریکا در افغانستان دشمن فرضی ایجاد میکند تا زمینه دخالت فرهنگی، اقتصادی و نظامی برای شان فراهم شود، و برای امریکا مهم نیست که چقدر افغان در میدان جنگ کشته میشوند و تنها منافع امریکا مهم است.

رهبر حزب کنکره ملی بیان داشت: بدون سلطه نظامی در افغانستان سلطه اقتصادی برای امریکا فراهم نمی‌شود و اگر روزی برسد که جنگ در افغانستان قطع شود، منافع این کشور نیز قطع میشود.

پدرام تاکید کرد: حضور بیشتر نیروهای امریکایی در افغانستان سبب میشود که جنگ در افغانستان ادامه پیدا کند و ناامنی در بیرون مرزهای افغانستان نیز کشیده خواهد شد.

او افزود: امریکا سیاست مشخص در قبال افغانستان دارد و آن هم سیاست سود جویانه به نفع امریکا است، اما این سیاست را سران حکومت افغانستان به شکل مشخص به مردم نمی‌گویند. ‌پدرام ابراز داشت: شهروندان امریکا برای جنگ افغانستان هر ساعت 4 میلیون دالر مالیه پرداخت میکنند تا نیروهای این کشور در مقابل تروریست جنگ کنند.

این مقام حزب کنکره ملی می افزاید که به هر اندازه بحران در افغانستان افزایش پیدا کند به نفع امریکا و دیگر کشورهای ناتو است.

در همین حال محمد اگل مجاهد، آگاه امور نظامی و سیاسی می‌گوید: تمام کشورهای به دنبال منافع خود در دیگر کشورها اند و امریکا نیز یکی از همین کشورها است که در افغانستان به دنبال منافع شخصی خود است.

آقای مجاهد گفت: اگر استراتژی جدید امریکا در دو مورد صادق باشد به نفع افغانستان  است، اول فشار بالای پاکستان برای قطع تمویل مخالفین دولت افغانستان و دوم تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی در مقابل دشمنان مردم افغانستان.

این آگاه نظامی تاکید کرد: در این شک وجود ندارد که امریکا طالبان را در افغانستان ایجاد کرد است اما این گروه برای نابود و زیر سوال قرار دادن سیاست شوری در افغانستان بود.

مجاهد بیان داشت: گزارش های وجود دارد که قدرت‌های جهانی تصمیم دارند که جنگ را در افغانستان قطع کنند و چرا که منافع کشورها در دوام جنگ در افغانستان نیست و اما برای امریکا جنگ افغانستان منافع دارد چرا که با دوام جنگ شرکت‌های اسلح سازی میلیون ها دالر سلاح به افغانستان میفروشند.

اما دوام جنگ برای کشورهای منطقه نیست چرا که اکثر کشورهای منطقه منافع اقتصادی در افغانستان دارد و این منافع بدون امنیت امکان پذیر نیست.

مجاهد تاکید کرد: افغانستان در بهترین و حساس ترین شرایط قرار دارد و اگر سیاستمداران این کشور بتوانند از شرایط پیش آمده این کشور استفاده درست کنند میتوانند این کشور را از حالت کنونی نجات دهند.

استراتژی جدید امریکا بعد از ماه‌ها در قبال افغانستان چندی قبل اعلام شد و در این سیاست فشار بالای پاکستان برای قطع تمویل مخالفین دولت افغانستان تاکید شده است.

حضور طولانی آمریکا به معنی دوام جنگ در افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد