حل-بحران-کنونی-نیاز-به-اجماع-ملی-است

شورای عالی جهادی افغانستان می‌گوید؛ سیاست هدف به نفع ثبات کشور نیست و برای حل بحران کنونی در کشور باید اجماع ملی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، داکتر عباس بصیر عضو رهبری شورا عالی جهادی افغانستان امروز (یک شنبه 14 جوزا) در کنفرانس خبری در کابل گفت: ناامنی اخیر در کشور نگران کننده است و شورا عالی جهادی از حکومت وحدت ملی به شکل جدی میخواهد که برای بهبود وضعیت امنیتی در کشور تلاش کند.

آقای بصیر گفت؛ بحران کنونی در کابل نیاز به اجماع ملی است و تمام جناح‌های مختلف باید به یک تصمیم برسند که چطور این وضعیت را کنترول کرد.

او افزود: تظاهرات به اساس قانون اساسی کشور حق تمام شهروندان کشور است و اما سوء استفاده از احساسات مردم جواز ندارد.

این عضو رهبری شورا عالی جهادی بیان داشت: در روزهای اخیر سیاست هذف مطرح میشود و شورا عالی جهادی تاکید می‌کند که سیاست هذف به نفع هیچ کس و کشور نیست.

بصیر گفت؛ شورا عالی جهادی از حکومت می‌خواهد که عاملان حادثه روز چهارشنبه 10 جوزا کابل و عاملان تیراندازی به تظاهرات کنندگان روز جمعه 12 جوزا شناسایی شوند و به پنجه قانون سپرده شوند.

به گفته‌ی داکتر عباس بصیر قرار است که در روزهای پیش‌رو یک کنفرانس مهم بین المللی در کابل برگذار شود که دشمنان مردم افغانستان نمی‌خواهند که این کنفرانس برگذار شود.

از سوی دیگر ازمریالی احدی یکی دیگر از عضو شورا عالی جهادی گفت؛ تظاهرات کنندگان کابل خواهان استعفا رئیس جمهور از مقام اش است که استعفا رئیس جمهور وضعیت کشور را خرابتر خواهد کرد.

وضعیت کشور خراب است و باید همه تلاش کنند که این وضعیت تحت کنترول در آید.

حمله انتحاری روز چهارشنبه 10 جوزا کابل سبب کشته شدن 100 تن و زخمی شدن 400 نفر شده که شماری از باشندگان کابل روز جمعه به دلیل بی‌کفایتی مسئولان امنیتی دست به تظاهرات زدند و در این روز نیز نیروهای امنیتی به سوی تظاهرات کنندگان تیر اندازی کردند که وضعیت را خرابتر کرد در میان کشته شده گان روز جمعه پسر علم ازدیار معاون مجلس سنا نیز بود.

 

 

حل بحران کنونی نیاز به اجماع ملی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد