حمایت-جامعه-جهانی-از-برگزاری-انتخابات-شفاف-وسراسری-در-افغانستان

تادامیچی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان ؛ ضمن تأکید بر شفافیت و سراسری بودن انتخابات گفت که جامعه جهانی از هر سیستم و روشی که حکومت افغانستان برای برگزاری انتخابات در پیش گیرد، حمایت می کند.

به گزارش افغان نیوز: نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد درافغانستان، پیش از ظهر روز دوشنبه 11 ثور 1396، با سرور دانش معاون دوم رییس جمهور دیدار کرد و موضوعات مرتبط با برگزاری انتخابات و روند صلح و موارد دیگر دراین دیدار، مورد بررسی قرار گرفت.

تادامیچی یاماماتو نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان ضمن استقبال از اجرای توافقنامه صلح با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، بر مالکیت دولت و مردم افغانستان به پروسه انتخابات تأکید ورزید.

وی ضمن تأکید بر شفافیت و سراسری بودن انتخابات گفت که جامعه جهانی و همکاران بین المللی افغانستان از هر سیستم و روشی که حکومت افغانستان برای برگزاری انتخابات در پیش گیرد، حمایت می کند.

یاماماتو وی موضوع حمایت مالی بودجه انتخابات را یک امر مهم خوانده افزود که متقاعد شدن همۀ جوانب داخلی افغانستان در استفاده از سیستم و روش برگزاری انتخابات، برای همکاران بین المللی افغانستان اهمیت دارد.

درهمین حال معاون رییس جمهور افغانستان از گزارش‌هایی که اخیراً از سوی دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد مبنی بر کاهش شکنجه و پیشرفت در مبارزه با فساد اداری منتشر شده استقبال کرد و افزود: در این گزارش‌ها هم نکات مثبتی وجود دارد و هم حقایق به صورت صریح و بی‌پرده مطرح شده است.

معاون رییس جمهور افغانستان در مورد اجرای تفاهمنامه صلح با حزب اسلامیِ به رهبری گلبدین حکمتیار نیز گفت که گام‌های اولیه در زمینه اجرای این تفاهمنامه برداشته شده و موضوع حکمتیار در حمایت از دولت افغانستان،پایان جنگ و خشونت، و محکومیت گروهای افراطی چون طالبان و داعش قابل تمجید است.

دانش درخصوص موضوعات مربوط به برگزاری انتخابات نیز گفت که دولت افغانستان به دلایل تأمین شفافیت، جلب اعتماد مردم و تسریع پروسه، به برگزاری انتخابات الکترونیکی تأکید دارد، ولی تاکنون در این زمینه تصمیم‌های نهایی اتخاذ نگردیده و به زودى نهایی خواهد شد.

به گفته دانش در بحث بررسی‌هایی که از جانب حکومت با جامعه مدنی، احزاب و شخصیت‌های مطرح سیاسی ودیگر اقشار مردم صورت گرفته است، آنها نیز به برگزاری انتخابات الکترونیکی در سال جاری توافق نظر دارند.

 

 

حمایت جامعه جهانی از برگزاری انتخابات شفاف وسراسری در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد