حنفی-با-گزارشگر-حقوق-بشر-سازمان-ملل-دیدار-کرد

معاون رییس‌الوزرای امارت اسلامی در دیدار با ریچارد بنت، گزارشگر حقوق‌ بشر سازمان ملل گفته است که امنیت در سراسر افغانستان تأمین است.

به گزارش افغان نیوز؛ اداره امور امارت اسلامی با نشر خبرنامه‌ای گفته است که مولوی عبدالسلام حنفی، معاون رییس‌الوزرا با ریچارد بنت روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۹ میزان) دیدار کرده است.

گزارشگر سازمان ملل با حنفی در رابطه به امنیت اهل هنود و دیگران، تعلیم دختران، حقوق زنان و فعالیت رسانه‌ها در افغانستان صحبت کرده و گفته است: «ما حاضریم در زمینه بهبود وضعیت حقوق بشری همکاری و مشورت دهیم».

به نقل از خبرنامه، بنت افزوده است که نقش او ارزیابی وضعیت حقوق بشری در افغانستان است و «می‌خواهم واقعیت‌ها را در این خصوص به‌گونه‌ صادقانه گزارش دهم».

مولوی عبدالسلام حنفی به ریچارد بنت گفته است که در جریان ۴۳ سال جنگ، بسیاری از موارد حقوق بشر نقض شده است و «خوشبختانه اکنون در سراسر افغانستان امنیت کامل تأمین است و امارت اسلامی به حفاظت از جان، مال و آبروی همه‌ شهروندان بدون تبعیض متعهد می‌باشد».

معاون اداری رییس‌الوزرا گفته است که امروز خبرها بیشتر شایعه‌های فیس‌بوکی‌اند. حنفی به بنت گفته است که او می‌تواند به گوشه و کنار افغانستان سفر و وضعیت را از نزدیک بررسی کند.

مولوی حنفی افزوده است که به تمام میثاق‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی به شرط این‌که مغایر با اصول اسلامی و منافع ملی افغانستان نباشد، متعهد است.

او گفته است: «همه‌ شهروندان ما در برگزاری مراسم شان آزاد می‌باشند و تأمین امنیت آنان را مسوولیت خویش می‌دانیم. ما متعهد به تأمین حقوق شرعی و اسلامی زنان هستیم و به تأمین آن کوشش می‌کنیم».

بااین حال، این دومین سفر ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل به افغانستان است. او چندی پیش هنگام ارائه گزارش خود به شورای حقوق بشر درباره‌ وضعیت حقوق بشری در افغانستان هشدار داده بود.

حنفی با گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل دیدار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد