حکمتیار-درارتباط-به-تحولات-اخیر-درکشور-واکنش-نشان-داد

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی امروز در یک برنامه خبری گفت: تظاهرات حق تمام مردم افغانستان است که علیه نابسامانی حکومت دست به اعتراض بزنند اما اجازه سقوط نظام به هیچ کس داده نمی‌شود و زمان روزگویی نیز پایان یافته است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی امروز (پنج شنبه 18 جوزا) در کنفرانس خبری در کابل گفت: حزب اسلامی خواهان تغییر نظام یا سقوط نظام نیست و به هیچ کس دیگر نیز اجازه نمی‌دهد که دست به چنین اقدامی بزنند.

آقای حکمتیار این گفته‌ها را در حالی مطرح کرد که حزب جمعیت اسلامی روز سه شنبه 16 جوزا خواهان برکناری محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، رئیس جمهور شده بود.

حکمتیار گفت: دیگر زمان ان گذشته است که هرکسی دلش بخواهد به زور وارد ارگ ریاست جمهوری شود و به صورت خودخواهانه حکومت کند.او افزود: حزب اسلامی به تغییر ناسالم و غیر اصولی نه موافق بوده و به هیچ کسی هم اجازه نمی دهد که این نظام را تغییر بدهد.او تصریح کرد: تنش های بوجود امده باید با توافق همه احزاب و سیاسیون حل گردد.

رهبر حزب اسلامی بیان داشت: مردم افغانستان نباید یک بار دیگر شاهد جنگ و خشونت‌ سال‌های گذشته باشند. به گفته‌ی حکتیار باید همه بدانند که زمان زورگویی و استفاده از تفنگ و حمایت های بیگانگان برمردم افغانستان حکومت نماید.

رهبر حزب اسلامی با اشاره به ناامنی های کابل و هرات تاکید کرد : در پشت پرده رخدادهای اخیر تروریستی کابل و هرات عاملان بیرونی دست دارند.

حکمتیار از اعتراض مردم کابل یاد کرد و خطاب به معترضان گفت: تغییر نظام یک بدل و جایگزین مناسب میخواهد، بدل و جایگزین مناسب شما چیست؟

رهبر حزب اسلامی خطاب به هم‌سایه‌های افغانستان گفت که دیگر به آتش جنگ دامن نزنند و از مداخله در امور داخلی افغانستان دست بردارند، در غیر آن خانۀ آنان هم همین‌گونه آتش خواهد گرفت.

حکمتیار درارتباط به تحولات اخیر درکشور واکنش نشان داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد