حکمتیار؛-خواهان-تغییر-سیستم-انتخابات-افغانستان-شد

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی می‌گوید: برگزاری انتخابات در کشور بالاترین هزینه را در برمی‌گیرد و باید سیستم نظام انتخاباتی تغییر کند و هر سه انتخابات ریاست جمهوری، پارلمانی و شورای ولایت در عین زمان برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، گلبدین حکمتیار رهبری حزب اسلامی امروز (پنج شنبه 18 جوزا) در یک برنامه خبری در کابل گفت: برگزاری انتخابات در کشور بالاترین هزینه را بهمراه دارد.

حکمتیار با ارائه طرحی تصریح کرد :  با عملی شدن این طرح هزینه انتخابات کاهش پیدا خواهد کرد.

او با بیان این که سیستم کنونی انتخابات غیرقابل قبول است، تاکید کرد : باید تغییرات لازم در این سیستم آورده شود و حزب اسلامی طرح  پیشنهادی را آماده کرده است که  بر اساس این طرح، چهار انتخابات ریاست جمهوری، پارلمانی، شورای ولایت و شورای ولسوالی‌ها در عین زمان برگزاری خواهد شد و هزینه انتخابات نیز به حداقل خواهد رسید.

به گفته‌ی حکمتیار عامل فساد اداری در ادارات دولتی هزینه بالای انتخابات است چرا که نمایندگان مردم به دلیل مصرف بالا در زمان کارزار انتخابات دست به فساد می‌زنند.

او از تصمیمش مبنی بر شرکت نمودن در انتخابات پارلمانی سخن راند ولی در ارتباط به انتخابات ریاست‌جمهوری گفت که از یک نامزد مناسب حمایت می‌کنیم. از نامزدی حمایت می‌کنیم که به خواست کشورهای منطقه نیز باشد".

رهبر حزب اسلامی در رابطه به گروه طالبان و پروسه صلح گفت: "ما خواهان ختم دایمی و عاجل جنگ هستیم و باید همه ما در زیر یک سطح، مثل برادر با هم یک‌جا شده تا بحران کشور حل گردد".

حکمتیار افزود: صلح باید در چارچوب حق و عدالت باشد و تجربۀ گذشته نشان داده که بی‌عدالتی در حق دیگران، تجاوز و اقتدار و انحصار سبب جنگ شده ‌است و باید رقابت‌های مسلحانه به رقابت‌های سیاسی مبدل گردد.

 

حکمتیار؛ خواهان تغییر سیستم انتخابات افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد