حکومت-با-فساد-اداری-بازی-سیاسی-میکند

حکومت راهبرد مبارزه با فساد اداری را یک قدم مهم در راستای محو این پدیده عنوان کرده است اما نهاد های مدنی راهبرد مبارزه با فساد اداری از سوی حکومت افغانستان را برخورد سیاسی عنوان کرده اند.

به گزارش افغان نیوز:  نهاد های مدنی اظهار داشته اند که  از تأخیر در تهیۀ راهبرد مبارزه با فساد اداری نگران نیستند، بلکه رویکرد سیاسی حکومت با این راهبرد نگران‌کننده است.

دیده‌بان‌ شفافیت، موسسۀ مطالعات سیاسی افغانستان، موسسۀ هماهنگ‌کنندۀ نهادهای غیردولتی، موسسۀ برابری برای صلح و دموکراسی و موسسۀ تعلیمی و اجتماعی جوانان افغانستان در نشستی خبری امروز، حکومت را به عدم توجه به تعهدات خود برای مبارزه علیه فساد اداری متهم می‌کنند و می‌گویند، حکومت وحدت ملی در مبارزه با فساد اداری جدی نیست.

ناصر تیموری، مسؤول دادخواهی و ارتباطات دیده‌بان شفافیت افغانستان می‌گوید، برخورد سیاسی حکومت با برنامۀ مبارزه با فساد اداری سبب افزایش فساد می‌شود.

به گفتۀ آقای تیموری، به نهادهای مدنی آن گونه که باید و شاید در تدوین این راهبرد حق داده نشده است .

اما شاه‌حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری گفته‌های دیده‌بان شفافیت را رد می‌کند و می‌گوید، هیچ اقدام سیاسی از سوی حکومت در روند راهبرد مبارزه با فساد اداری انجام نگرفته است .

به گفتۀ مسؤولان این نهادها، نبود ارادۀ سیاسی در چندین سال‌ گذشته دلیل اصلی ضعف مبارزه با فساد اداری بوده و ساختار قدرت در افغانستان در طول چند دهه با فساد به شکل عجیبی عجین شده است.

حکومت با فساد اداری بازی سیاسی میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد